سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

لزوم اصلاح ساختار فرش دستبافت

ساختار فرش دستبافت در آذربایجان غربی باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: با اشاره به استعدادها و زیر ساخت های استان در حوزه فرش دستباف اظهار داشت: با توجه به ساختار سنتی فرش دستباف استان، اصلاح و حرکت به سمت بهره گیری از روشهای علمی لازم و ضروری است.

محمد دهقان افزود: متاسفانه هم اکنون امکانات و دارهای قالی مناسب در مدارس وجود نداشته و علاوه بر آن، آموزش های حوزه فرش دستباف بسیار هزینه بر هستند.

وی گفت: باید از ظرفیت برنامه های فرهنگی به منظور شناساندن امکانات استان در حوزه فرش استفاده کرده و با توجه به کمبود نیروی آموزشی متخصص فرش دستباف در حوزه آموزش و پرورش، این نقیصه را برطرف کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با ابراز تاسف از فقدان رغبت و انگیزه کافی در بین دانش آموزان و والدین آنها نسبت به رشته فرش دستباف بیان کرد: علاوه بر آن ضمن دیدگاه منفی والدین به حوزه کار و دانش، فضای لازم در برخی از هنرستان ها برای ایجاد کارگاهای قالیبافی آموزشی وجود ندارد.

دهقان اظهار داشت: متاسفانه درآمد بافندگان فرش دستباف نیز ناچیز بوده و توقف فرآیند بیمه قالیبافان و عدم پذیرش متقاضیان جدید در این حوزه به عنوان عنصری منفی در اذهان والدین و دانش آموزان به شمار می رود.

وی با تاکید بر ضرورت طراحی نقشه های جدید برای نفوذ هر چه بهتر در بازارهای هدف گفت: در این باره باید فرش ها و تابلو فرش های تولیدی دانش آموزان به فروش رسیده و علاوه بر آن، اردو های تفریحی و آموزشی در حوزه فرش برای دانش آموزان با محوریت بازدید از کارگاههای قالیبافی برگزار شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از ضرورت آشنایی مسئولین مدیران و مشاوران مدارس آموزش و پرورش با فعالیت ها و زیر ساخت های حوزه فرش دستباف خبر داد و بیان کرد: باید الگو سازی از بین فعالین فرش برای دانش آموزان انجام شده و امکان جذب دانش آموختگان رشته فرش دستباف در آموزش و پرورش بررسی شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.