سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

استقبال گسترده برای شرکت در دوره‌های آموزش غواصی در ماهشهر

برای شرکت در دوره‌های آموزش غواصی، در ماهشهراستقبال گسترده ای از سراسر کشور شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ماهشهر با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای ماهشهر تنها مرکز آموزش رایگان غواصی در سراسر کشور است، گفت: در راستای ترویج و بومی سازی آموزش‌های مهارتی، کارگاه آموزش غواصی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ماهشهر به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین کارگاه غواصی در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور فعال است.

فرشید قنبری افزود: آموزش رشته غواصی از بهمن ماه سال 89 در مرکز ماهشهر با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد تومانی دولت، در دو سطح یک و دو شروع شد که آموزش در سطح یک به عنوان غواصی عمومی از جمله مشاغل مرتبط با صنایع دریایی است و به کارآموز وظایفی نظیر عملیات غواصی کشتی و شناورها، عملیات جستجوهای زیرآبی و مشاغل مرتبط با سازه‌های دریایی آموزش داده می‌شود و غواصی سطح دو شامل جوشکاری و برشکاری زیرآب در قالب ماده 17 است.

وی استاندارد آموزش غواصی را تا عمق 35 متر در آب‌های تاریک عنوان کرد و گفت: که این نوع غواصی شامل سخت‌ترین شرایط غواصی است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ماهشهر افزود: آموزش دروس تئوری و عملی غواصی با استفاده از روش‌های ایمن، آشناسازی فراگیران با تجهیزات غواصی و نحوه به کارگیری آنها و آموزش مهارت در استفاده از تجهیزات غواصی، از جمله توانمندی‌های کارگاه غواصی مرکز ماهشهر است.

قنبری گفت: غواصی رشته‌ای است پرهزینه و سخت اما پردرآمد که آینده خوبی را برای جوانان رقم می زند.وی در خصوص دوره آموزشی این رشته افزود: آموزش غواصی در یک دوره 15 نفره و به مدت 168 ساعت (45 روزه) با اولویت افراد زیر 30 سال سن و با دارابودن کارت پایان خدمت ارائه می‌شود.

قنبری گفت: با توجه به استقبال خوب متقاضیان از سراسر کشور، با محدودیت پذیرش مواجه هستیم که در صورت وجود ظرفیت می‌توانیم میانگین سنین چهار تا 30 سال را نیز ثبت نام کرده و آموزش دهیم.

وی در رابطه با ایجاد اشتغالزایی این رشته افزود: کارآموزانی که بعد از گذراندن آزمون موفق به کسب گواهی نامه رسمی بین المللی سازمان فنی و حرفه‌ای می‌شوند با نام غواص صنعتی شناخته شده و معمولاً می‌توانند در بنادر، دریاها و کشتی‌ها در مشاغل زیادی از جمله کابل گذاری مخابرات در دریا، لوله کشی زیر آب و ... مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.