سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترغیب افغانستان برای عضویت در کنوانسیون رامسر

نماینده هیئت افغانستان ابراز امیدواری کرد با تصمیم مسئولان عالی افغانستان ، این کشور عضو کنوانسیون رامسر شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مدیراجرایی مرکز منطقه‌ای غرب و مرکز آسیا در آغاز این دوره آموزشی با اشاره به اینکه کنوانسیون رامسر به عنوان تنها معاهده بین المللی با موضوع حفاظت از طبیعت در جهان سال 1971 امضا شد ، گفت : این کنوانسیون برای اجرای فعالیت های ملی و بین المللی در راستای بهره برداری مناسب از تالاب‌ها و منابع آبی ایجاد شده است.

صادق صادقی زادگان با بیان اینکه اکنون 18 کشور عضو مرکز منطقه ای رامسر در مرکز و غرب آسیا هستند ، عضویت 169 کشور ، ثبت 2 هزار و 249 تالاب در کنوانسیون رامسر با 240 میلیون هکتار را از موقعیت راهبردی کنوانسیون رامسر توصیف کرد و افزود : از آن جا که کشورهای افغانستان ،عربستان ، قطر و کره شمالی در قاره آسیا عضو کنوانسیون رامسر نیستند این دوره آموزشی برای ترغیب کشور افغانستان برای عضویت در این کنوانسیون برپا شده است .

لی یونگ ، مدیر آسیا و اقیانوسیه کنوانسیون رامسر نیز با اشاره به اهمیت منطقه مرکز و غرب آسیا به عنوان پل ارتباطی اروپا و آسیا افزود : تالابها نیز به لحاظ تاریخی ، فرهنگی و معنوی با مناظر زیبا در جذب گردشگر و پویایی اقتصاد مناطق موثرند.

نحیب آقافهیم ، نماینده هیئت افغانستان نیز ابراز امیدواری کرد ؛ باتصمیم مسئولان عالی افغانستان ، این کشور عضو کنوانسیون رامسر شود.

بازدید از تالاب انزلی از برنامه های دوره آموزشی کنوانسیون رامسر است که تا چهارشنبه ادامه دارد.

24 تالاب کشور ثبت کنوانسیون رامسر است که تالابهای میانکاله و فریدونکنار مازندران از این شمارند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.