سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

صعود به قله لنین قرقیزستان توسط هیمالیانورد نیشابوری

علی رضا نوروزی پدیده کوهنوردی ایران با صعود به قله لنین رکورد صعود ۴ قله کمونیزم، کورژنفسکایا، خانتانگری و لنین راشکست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رییس اداره ورزش وجوانان نیشابور گفت: علیرضا نوروزی پدیده کوهنوردی ایران معروف به پلنگ برفی نیشابور که پروژه قلل ۷۰۰۰ متری را از سال گذشته آغاز کرده‌، سال گذشته با صعود انفرادی قلل کمونیزم و کورژنفسکایا و امسال با صعود قلل خانتانگری و لنین تنها ایرانی است که طی مدت زمان اندک یک‌ساله ۴ قله ۷۰۰۰ منطقه پامیر را به اتمام رسانده‌است.

محمد ابراهیم امینی افزود:این کوهنورد با توجه به شرایط نامساعد قله پوبدا (پنجمین قله این پروژه) از نظر بارش های نامنظم و سنگین نتوانست در برنامه زمان‌بندی اعلام شده صعودبه روی قله پوبدا را به سرانجام برساند.

وی گفت:از آنجایی که یکی از اهداف والای اداره ورزش وجوانان نیشابور حمایت از ورزش بین المللی است، که این صعود در صدرکار امسال قرار گرفت و زمان آن فرا رسیده تا نسل جدید که تاکنون در اینگونه صعودها شرکت نداشته‌اند، ولی از لحاظ فنی و آمادگی جسمانی به حد قابل قبولی رسیده‌اند، تلاش خود را در اینگونه صعودها بیازمایند.

رییس اداره ورزش وجوانان نیشابور تصریح کرد: مراسم استقبال وتجلیل ازاین هیمالیانورد نیشابوری با حضور مسئولین ، ورزشکاران ومردم قهرمان پرورنیشابور روز چهارشنبه 3شهریور 95 ساعت 30/17 عصر در محل فرهنگسرای وکیلی نیشابور برگزار خواهد می شود.

انتهای پیام//ا.س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.