سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

نقش مساجددرسال های جنگ تحمیلی

مساجد کانون تنظیم موتور محرک هشت سال دفاع مقدس بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مسؤول هیات رزمندگان اسلام خرمشهر گفت: در سال‌های جنگ تحمیلی نقش مساجد بیشتر نمایان شد و به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی و خبر‌دهی و از طرفی محلی برای طراحی و فرماندهی بود.

عبدالمجید عقیلی در «روز جهانی مسجد و بسیج مساجد و محلات» افزود: مسجد تنها محور عبادت نیست بلکه محور تجهیز در برابر هجمه‌های اسلام و محل فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی است.

وی گفت: در کشورهای اسلامی به ویژه در جمهوری اسلامی ایران مساجد محور در بازارهای اسلامی است و مرکزیت فعالیت‌های اقتصادی کاملا حول و محور مساجد است، که نشان دهنده ارتباط میان اقتصاد اسلامی و احکام اسلامی است.

مسؤول هیات رزمندگان اسلام خرمشهر افزود: مساجد در قبل از انقلاب جایگاه خوبی داشتند که بعد از وجود انقلاب اسلامی نقش آنها جدی شد و هرگونه حمایت، تحرک سیاست و اجتماع انقلابیون و مردم به سمت مساجد بود.

وی گفت: در سال‌های جنگ تحمیلی نقش مساجد بیشتر نمایان شد و به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی و خبر‌دهی و از طرفی محلی برای طراحی و فرماندهی بود.

عقیلی با اشاره به اینکه مساجد کانون تنظیم موتور محرک هشت سال دفاع مقدس بودند، افزود: امروزه شیوه‌های جنگ نرم تغییر کرده است و باید بر اساس نوع هجوم آنها و متناسب با تهدیدات عمل کنیم.

در پایان از خادمان، فعالان و هیات امنای مساجد شهرستان خرمشهر به پاس خدمتگذاری و قدردانی از آنها تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.