سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور بیش از 8 هزار دانش آموز در سفرهای عتبات عالیات

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از 8 هزار نفر طی سه سال اخیر در اردوی عتبات عالیات شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،مراسم اختتامیه نهمین اردوی ملی مربیان و اعضاء پیشتاز سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران با حضور واعظ مهدوی معاون فرهنگی سازمان برنامه و بودجه،علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، شیخ نزیه فیاض دبیر کل جمعیت کشافه امام مهدی (عج) کشور لبنان و نائب رییس اتحادیه عرب ، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.

در این مراسم کفاش با بیان اینکه در حوزه  سازمان دانش آموزی برنامه‌های  بسیار مثبتی  برای دانش آموزان در نظر گرفته شده و امسال با  ظرفیت بیش از 5 هزار نفر اردوهای سازندگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تجربه  فعالیت در این دولت نشان می‌دهد که آموزش مهارتهای اجتماعی  امداد و نجات، حریق و سایر برنامه‌های آموزشی و فرهنگی نظیر کرسی‌های آزاد اندیشی و مسابقات ورزشی در دستور  کار قرار گرفته است.

معاون امور پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در اردو  پیشتازان  هزار مدرس و یاور مربی حضور پیدا کرده‌اند و به طور کلی در سه سال اخیر برنامه‌های جدیدی  نظیر اردوی  عتبات در نظر گرفتیم که بیش از 8 هزار نفر در این برنامه شرکت کردند.

وی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی برای معلمان اردوهای  دانش آموزان مناطق مرزی  و عشایر، احیای بیش از 650 دارالقرآن و به کار گیری مجدد بیش از 200 اردوگاه  جزو برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سازمان دانش آموزی محسوب می‌شود.

کفاش از برگزاری دوره هشتم مجلس دانش آموزش در  هفته‌های  آینده  خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این برنامه‌های مشارکتی بیش از 100 هزار مشاور و معلم تربیتی سراسر کشور آمادگی کامل برای فعالیت در عرصه آموزشی و پرورشی به شرط  تامین اعتبار لازم دارند.




انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.