سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

پیش بینی 1.2 میلیاردی برای اصلاح معابر همدان

رییس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان گفت:1.2 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح هندسی معابر چهار منطقه شهر همدان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کامران گردان با اشاره به اینکه 1.5میلیارد تومان هزینه برای خرید دوربین ای کنترل سرعت اختصاص یافته است  گفت: تعداد دوربین‌ها از 15 دستگاه به 60 دستگاه افزایش یافته و تا پایان امسال نصب دوربین‌ها عملیاتی می‌شود.

 وی ادامه داد: 80دکل غیراستاندارد در سطح شهر وجود دارد که شهرداری باید نسبت به جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی غیر استاندارد از طریق این کمیسیون اقدام کند.

وی افزود: با تشریح اقدامات انجام شده در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار کرد: مهندسی ترافیک و کار فیزیکی در معابر شهر همدان براساس اذعان پلیس راهور در چهار ماهه امسال سبب کاهش 23 درصدی تصادفات شده است.

وی با اشاره به اینکه 1.2 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح هندسی معابر چهار منطقه شهر همدان پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: کاهش آمار تصادفات درون‌شهری تنها با افزایش توان پلیس عملی نمی‌شود و باید مهندسی ترافیک شهری به درستی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاح هندسی سعیدیه رضایت 80 درصدی شهروندان را به دنبال داشته است، اظهار داشت: به دلیل استقرار رودخانه دیوین در مسیر سعیدیه ایجاد تقاطع امکانپذیر نبود بر این اساس حذف چهارراه انجام و اجرای فاز بعدی اصلاح هندسی در دستور کار است.

گردان با اشاره به اینکه  اصلاح هندسی میدان مدرس در دست اقدام است و در این راستا دو طرف میدان به سمت شهید رجایی و بلوار احمدی‌روشن بسته می‌شود و با دوربرگردان مسیر دسترسی باز خواهد شد ادامه داد: 7 میلیارد تومان اعتبار برای مکانیزه شدن پل‌ها اختصاص یافته که در این راستا تاکنون 6 پل مکانیزه شده و چهار پل دیگر نیز در دست کار است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه  استقرار کارت بلیت الکترونیکی در اتوبوس‌های شهری یکی از افتخارات شورای چهارم و این کمیسیون است خاطر نشان کرد: بلیت کاغذی حذف شده و در تمام اتوبوس‌های خصوصی و دولتی از کارت‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه 31 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده است، اظهار داشت: از این تعداد تاکنون 25 ناوگان وارد چرخه خدمت‌رسانی شده و 6 دستگاه نیز به دلیل برخی مشکلات در دست اقدام و ورد به کار است.

گردان با اشاره به نصب 150 دستگاه سایبان در ایستگاه‌های اتوبوس گفت: اتوبوس‌های برقی برای اجرای طرح بی.آر.تی مد نظر است و خرید ون‌های برقی برای تردد در پیاده‌راه نیز توسط تاکسیرانی در حال پیگیری است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تصریح کرد: 30 دستگاه اتوبوس بازسازی شده است به طوری که برای هر دستگاه اتوبوس 80 میلیون تومان بودجه هزینه شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه کف‌سازی میدان برعهده شهرداری است که همراه با پیاده‌راه‌سازی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: فراخوان برای طراحی المان میدان امام(ره) شهر همدان در حال انجام است تا المان فاخری گذاشته شود و المان فعلی به باغ موزه دفاع مقدس منتقل می‌شود.

وی با اشاره به استقرار ایستگاه قطار در شهر همدان اظهار داشت: وزیر راه و ترابری دو گزینه را برای استقرار ایستگاه تعیین کرده که در این راستا ایستگاه تعمیراتی و تخلیه بار در رباط شورین مستقر می‌شود و یک آنتن از سمت شورین تا میدان عاشورا به صورت زیرزمینی در صورت تأمین اعتبار توسط این وزارتخانه کشیده خواهد شد.

انتهای پیام/ ج


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.