سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری اولین همایش بانوان رسانه ای خراسان رضوی در مشهد

رییس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت:باید فعالیت ها و توانمندی های بانوان رسانه ای خارج از سایه فعالیت های آقایان دیده شود و این همایش اقدام کوچکی برای این هدف است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد جواد علما در همایش صمیمانه بانوان رسانه ای استان افزود: این همایش اولین اقدامی است که باحضور فعالان رسانه پیش بینی شده و امیدواریم برای فعالیت هایی که خانم ها در سطح اجتماع میتوانند ایفا کنند در آینده قدم های محمکتری برداشته شود.

وی تصریح کرد: هدف ما از ایجاد این همایش این بوده که فعالیت بانوان خارج از سایه فعالیتهای آقایان دیده شوند و این همایش بهانه ای است برای نشان دادن توانمندی و استعداهای بانوان که با وجود مسولیت های شخصی قادر به ایفای فعالیت های دیگر نیز می باشند.

علما گفت:امروزه برای خانم ها نقش افراط و تفریط در نظر گرفته شده و باید به توانایی ها و استعدادهای بانوان توجه ویژه شود.

استاد حوزه و دانشگاه در این همایش به نقش پر رنگ زنان چه قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت:حضور زنان چه قبل از انقلاب و چه بعد آن حضوری پررنگ بوده و ایثارگری ها و نقش آفرینی های زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس فراموش نشدنی است.

مژگان محرم، افزود: کشورهای غربی خودشان اذعان داشته اند که ایران را فقط از طریق بنیان خانواده می تواند به زانو در آورد که در اینجا نقش وحضور زن در خانواده بسیار با اهمیت است زیرا خانواده یک جامعه کوچک است که افراد را به جامعه بزرگتر می رساند.

وی گفت: زنان محور اصلی رسانه هستند و می توانند نقش زیادی در مقابله با دشمنان ایفا کنند و باید نقش زنان در حوزه رسانه پر رنگ تر شود.

مژگان محرم با تاکید بر اینکه رسانه ها دارای چهار کارکرد ظاهری و پنهان هستند که الان کارکرد های پنهان رسانه بیشتر مورد استفاده قرار گرفته، تصریح کرد: کارکرد های رسانه به آموزش،نمایش، تبلیغ و سرگرمی تقسیم می شود ولی امروزه کارکرد تبلیغ و سرگرمی که جز کارکردهای پنهان رسانه است بیشتر مورد استفاده ابر رسانه هاست و به اسم سرگرمی به همه خانه ها و جوانان نفوذ پیدا کردند و تاثیر می گذارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید سواد رسانه ای را بالا ببریم گفت:باید در زمینه بالا بردن سواد رسانه ای تلاش شود و همانطور که دشمن از جهل افراد استفاده می کند باید کاری کنیم که قدرت تشخیص و تحلیل و بهره وری هوشمندانه افراد بالا رود.

محرم افزود: هم اکنون دشمنان خانه و خانواده را نشانه گرفته اند و٪ ۶۲/۷ متاهلین و٪ ۲۴/۴ مجردین در شبکه های اینترنتی حضور دارند و تنها راه مقابله با آن ایجاد شبکه اینترنتی داخلی است.

در این مراسم که با حضور صمیمی بانوان رسانه ای استان برگزار شد از خانواده های شهدا و فعالان رسانه قدردانی شد.

انتهای پیام //ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.