سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

تاکید سفیر پاکستان بر توسعه تبادلات با ایران

سفیر پاکستان گفت: ایران و پاکستان از نظر اقتصادی نیاز به مشارکت بیشتری دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آصف علیخان دورانی دیشب در دیداررئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشورگفت: ایران و پاکستان همیشه در کنار هم بوده اند اما از نظر اقتصادی نیاز به مشارکت بیشتری دارند؛ پاکستان می تواند درزمینه صدور مواد غذایی به ایران، فعالیت کرده ودر مقابل از انرژی تولید شده در این کشور بهره مند شود.

وی با اشاره به تبادلات فرهنگی،سیاسی و تاریخی دو کشور ایران و پاکستان ابراز امیدواری کرد این تبادلات توسعه بیشتری داشته باشد.

سفیر پاکستان افزود: کشورهای ایران و پاکستان با یکدیگر دوست و برادر هستند وخیلی خوشحال هستیم که از زائران پاکستانی به گرمی در مشهد مقدس استقبال می شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشورهم در این دیدارگفت: قرار بر این است با معرفی ظرفیت های خراسان رضوی برای سرمایه گذاری مشترک و بررسی های دو طرف زمینه سرمایه گذاری سرمایه گذاران پاکستانی برای راه اندازی کارخانجات تولیدی در خراسان رضوی فراهم شود.

غلام عباس ارباب خالص افزود: همچنین قرار است طبق برنامه ریزی بخشی از محصولات تولیدی کارخانه های ایجاد شده در ایران و بخشی دیگر از محصولات تولید شده در پاکستان از طریق مرزهای شمال خراسان رضوی به کشورهای آسیای میانه و روسیه صادر شود.

او گفت: اگر پاکستان تسهیلات بیشتری را برای سرمایه گذاران در بخش صنایع تبدیلی فراهم کند ایران هم در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی ، دامداری و پروتئینی در پاکستان سرمایه گذاری بیشتری انجام خواهد داد.

اعلام راه اندازی خطوط پروازی مشهد – کویته ، فراهم شدن تسهیلات سفر و امکانات بیشتر تردد زائران پاکستانی به ویژه به مشهد مقدس ، تاکید بر همکاری ترانزیتی ، تبادل گروههای تجاری ومعرفی ظرفیت های سرمایه گذاری از دیگر بحث های مطرح در این دیدار بود.

قرار است روزهای پایانی این هفته هیات 12 نفره تجاری از پاکستان به مشهد مقدس سفر کند.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.