سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره تئاتر عروسکی؛

اپرای عروسکی «سعدی» در تالار «فردوسی»

اپرای عروسکی «سعدی» بدون محدودیت سنی در جشنواره نمایش عروسکی، با اجرای منحصر به فرد اجرا می شود.

بهروز غریب‌پور کارگردان نمایش اپرای عروسکی  سعدی  منتخب شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی در بخش مهمان، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود مطرح کرد: «اپرای سعدی» هشتمین اپرایی است که از شخصیت های تاریخی  همچون حافظ، لیلی و مجنون، مولوی، رستم و سهراب و ... روی صحنه می رود و از تعداد زیادی عروسک و تنوع در موسیقی برخوردار است.

وی در رابطه با روند نمایش خود اظهار داشت: از نظر داستان و محتوا به بخشی از زندگی سعدی در شیراز و سفرهای او پرداخته شده است که به طور حتم نظر پزوهشگران را در این زمینه جلب می کند.

غریب پور در راستای تجربیات دبیر جشنواره گفت: مرضیه برومند برای دومین بار است که دبیر این جشنواره می شود. نسبت به دوره قبل  تجربه بیشتری کسب کرده و به همین منظور شاهد باشکوه بودن بیشتر در برگزاری این جشنواره خواهیم بود؛ زیرا از ایشان شنیده ام که آثار برجسته و قوی روی صحنه خواهد آمد.

وی  با بیان اینکه اوضاع نمایش عروسکی را می بایست در پروسه 30 ساله بنگریم، مطرح کرد: در سال 58 که نمایش عروسکی را روی صحنه ب،ردم تعداد سالن ها کم بود و فقط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود داشت.  الان تعداد سالن ها افزایش پیداکرده ولی باز نمایش عروسکی به جایگاه مطلوبی نرسیده است. می بایست از سوی مسئولان بیشتر بها و میدان به  هنرمندان داده شود.

کارگردان نمایش «اپرای مولوی» درباره شیوه اجرایی اثر خود بیان کرد: تمام کاراکترها عروسک نخی هستند که با توجه به منحصر به فرد بودن تالار فردوسی، این سالن را برای اجرای نمایش انتخاب کرده ام. همچنین از لحاظ اجرایی در نوع عروسک ها، موسیقی و دیالوگ ها مردم نمایش منحصر به فردی را می بینند. همچنین دیدن آن برای تماشاگران هیچ محدوده سنی ندارد.

گفتنی است؛ شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی از اول الی هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.