سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری نهمین جشنواره سراسری خوشنویسی غدیر در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری نهمین جشنواره سراسری خوشنویسی غدیر در تبریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدپور در جمع خبرنگاران گفت: برپائی جشنواره خوشنویسی غدیر فرصتی برای تجلی انواری از فرهنگ غدیر است که از خامه های خورشیدی قلمداران و هنرمندان متعهد جاری می شود. 

وی افزود: از همان زمانی که حضرت علی (ع) به منصب الهی ولایت و وصایت پیامبراعظم (ص) برگزیده شدند، هنرمندان مسلمان در سایه تاثیر این واقعه عظیم، آثاری گران سنگ را خلق کردند که در این میان سهم هنر خوشنویسی و هنرمندان خوشنویس بیش از همه بوده و نام مبارک مولای متقیان زینت بخش پهنه این هنر فاخر شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این جشنواره با هدف بهره گیری از مفاهیم ارزشمند قرآن کریم و عرض ارادت به مقام مولای متقیان حضرت علی(ع) و همچنین تبیین، توسعه و ترویج فرهنگ علوی و تشویق استعدادهای خلاق و ایجاد انگیزه و تحرک برای استمرار فعالیت های تحول آفرین هنر ناب خوشنویسی برگزار می شود. 

وی، تبادل تجربیات و ره آوردهای این هنر قدسی در بین هنرمندان خوشنویسی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با مضامین قرآنی، تبادل تجربیات مفید و ارزنده بین هنرمندان و تشویق هنرمندان برای خودسازی از طریق تحریر آیات را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد. 

محمدپور موضوع های جشنواره را شامل خوشنویسی کامل سوره صف و خوشنویسی فرازهایی از خطبه غدیر عنوان کرد و گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث تهیه و تصویر آن را تا بیستم شهریورماه جاری به آدرس اینترنتیTabriz.calligraphy@gmail.com ارسال کنند. 

نهمین جشنواره سراسری خوشنویسی غدیر هفتم مهرماه جاری توسط انجمن خوشنویسان شعبه تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.