سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

کشمش قزوین به کام دیگر استان ها

فرماندار تاکستان گفت: بیشتر کشمش استان قزوین به نام دیگر استان ها صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین ؛ سیاوش طاهرخانی در کارگروه توسعه صادرات کشمش استان افزود : سالانه 110 هزار تن در کشور کشمش تولید می شود که سهم استان قزوین از آن 75 هزار تن است.


بگفته ی طاهرخانی ، فقط 6 هزار تن کشمش به اسم استان قزوین صادر می شود و مابقی کشمش استان را دیگر استانها صادر می کنند.

وی علت صادرات کم را پراکندگی فرایند صادرات و نبود پنجره واحد کشمش بیان کرد و گفت: در صورت راه اندازی پنجره واحد ، فرایند صادرات کوتاه خواهد شد.

فرماندار تاکستان همچنین از مذاکره با دانشگاه آزاد این شهر برای راه اندازی مرکز تجارت ویژه کشمش در استان خبر داد و گفت: انجمن ها و نهادهای مرتبط با حوزه صادرات کشمش می توانند در قالب پنجره واحد در این مرکز مستقر شوند .

طاهرخانی افزود: دانشگاه آزادتاکستان با داشتن انبار ، آزمایشگاه و مرکز تحقیقات می تواند به تبدیل شدن این شهر به بارانداز صادرات کشمش کمک کند.

در افشانی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین هم در این جلسه گفت: استان قزوین با وجود داشتن رتبه اول در تولید کشمش ، در صادرات این محصول رتبه هفتم را دارد.

وی با اشاره به صادرات 375 میلیون دلاری استان گفت: به دستور استاندار باید این میزان به 800 میلیون دلار افزایش یابد که با ورود بخش خصوصی می توان این امر را محقق کرد.

کشاورز رییس اتاق بازرگانی استان هم گفت: از صادرات انفرادی کشمش باید جلوگیری کرد و صادرات آن را باید در قالب تشکل پیگیری کرد.

کشاورز قاسمی افزود: مجوزه راه اندازی اینچنین تشکلی از معاونت تشکلهای اتاق بازرگانی ایران گرفته شده است و بدنبال برگزاری انتخابات سراسری برای تعیین هیات مدیره تشکل صادرات کشمش هستیم.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: برای رقابت در بازار جهانی باید بدنبال افزایش کیفیت محصول باشیم.

وی افزود: به موضوع بسته بندی برای صادرات این محصول هم باید نگاه ویژه داشت که در این زمینه ادارات ذی ربط باید به یاری کشاورزان بیایند.

جهانبخشی رییس دانشگاه آزاد تاکستان هم در این جلسه گفت: ساختمان در حال ساخت این دانشگاه با 67 درصد پیشرفت می تواند به مرکز  تجارت ویژه کشمش تبدیل شود .

وی افزود: مرکز تحقیقات این دانشگاه با 25 هکتار و شهرک فناوری آزاداین دانشگاه هم با 27 هکتار می تواند به صادرات کشمش کمک کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: کشمش ، کارگروه ، توسعه ، صادر ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.