سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

رونمایی از لوح "مشهد شهر جهانی صنايع دستی گوهر سنگ ها"

لوح مشهد شهر جهانی صنايع دستی گوهر سنگ ها در محل موزه بزرگ خراسان رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئيس منطقه آسيا و اقيانوسيه شوراي جهاني صنايع دستي در حاشيه برگزاري اين رونمايي گفت: مشهد داراي ظرفيت هاي بي نظيري در حوزه سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي است و شايستگي كسب اين عنوان را داشت.

غدا هيجاوي با اشاره به وجود سنگ فيروزه دراستان خراسان رضوي گفت: يكي از مهمترين سنگ هاي قيمتي در اين استان سنگ فيروزه است كه داراي ارزش و اهميت بسيار فراواني است.

وي خاطر شنان كرد: از اينكه مشهد به جمع 15 شهر جهاني در حوزه صنايع دستي پيوسته است بسيار خرسند هستم.

معاون صنايع دستي كشور هم در اين مراسم گفت: اين انتخاب را بايد با فال نيك گرفت و تجربه بسيار خوبي را در اين خصوص پشت سر گذاشتيم.

بهمن نامور مطلق افزود: البته همانطور كه قبلا هم گفته ام اين آغاز راه است و اين انتخاب مسئوليت ما را افزايش داده است.

وي با بيان اينكه مشهد شايستگي كسب اين عنوان را داشته است افزود: مردم مشهد مردمي هنر پرور، هنر دوست، معنوي و ولايي هستند و بسيار خوشحالم كه اين اتفاق را در مشهد شاهد هستيم.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در حاشيه اين افتتاحيه گفت: يكي از مزيت هاي اين دبيرخانه افتتاح در محل موزه است كه موزه خود محلي براي آمد وشد گردشگران و علاقه مندان به ميراث فرهنگي و صنايع دستي است.

حسين زارع صفت افزود: اين موزه نشان دهنده فرهنگ، تاريخ و تمدن خراسان بزرگ است و ايجاد دبيرخانه در موزه بزرگ مي تواند به معرفي هرچه بهتر ظرفيت هاي استان در حوزه سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي كمك كند.

وی گفت: سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي در ايران داراي پيشينه تاريخي است و گوهر سنگ هاي يك ظرفيت عظيم اقتصادي و فرهنگي در استان است.

در ادامه اين مراسم دبيرخانه "مشهد شهر جهاني صنايع دستي گوهر سنگ ها" به طور رسمي در موزه بزرگ خراسان افتتاح شد.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.