سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

"خود کنترلی سلامت" هدف اولیه طرح سفیران سلامت

سرپرست مرکز بهداشت بوکان خود کنترلی سلامت را یکی از مهمترین اهداف برنامه سفیران سلامت عنوان کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، شادی قادری گفت: یکی از مهمترین اهداف برنامه سفیران سلامت خود کنترلی سلامت توسط مردم است.

وی افزود: در راستای اجرای یکی از پروژه‌های طرح تحول بهداشت یعنی "تربیت سفیران سلامت خانوار" در هر خانوار ایرانی برای گسترش آموزش بهداشت و ارتقای توانمندی مردم در خصوص خودمراقبتی٬ به عنوان یکی از سیاست‌های کلی سلامت٬ ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری٬ طراحی شده است.

سید کمال لطیفی کارشناس مسئول آموزش بهداشت نیز اظهار داشت: تکمیل زيج خودمراقبتي براي ارزيابي سبك زندگي خود و اعضاي خانواده و برنامه ريزي فردي براي خودمراقبتي از جمله وظایف سقیران سلامت است که بعد از طی آموزشهای لام به عهده خواهند گرفت.

وی افزود: گذراندن دوره هاي آموزشي بیماري هاي مزمن براي خود و اعضاي خانواده )برحسب اطلاعات پرونده سلامت خانوار(، انتقال آموزش هاي خودمراقبتي به اعضاي خانواده،؛ كنترل ناخوشي هاي جزيي و بیماري هاي مزمن خود و اعضاي خانواده و مشاركت داوطلبانه در فعالیت هاي بهداشتي گروهي و جمعي از دیگر وظایف سفیران سلامت می باشد.

لطیفی ادامه داد: سفیران سلامت با تشکیل و عضويت در گروه هاي خوديار، تشکل هاي مردمي حامي سلامت و شوراهاي محلي اقدام خواهند کرد و ايفاي این نقش به عنوان سفیر سلامت، افتخاري است.

انتهای پیام/ب

 

 

برچسب ها: سلامت ، کنترل ، هدف ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.