سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

کاهش 25 درصدي جرايم در همدان

معاون سياسي و امنيتي استاندار همدان از کاهش 25 درصدي جرايم در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدابراهيم الهي‌تبار افزود: سال 93 استان همدان مورد تقدير شوراي امنيت کشور قرار گرفت و در نامه‌اي که به تازگي به دست ما رسيده است استان همدان جزو استان‌هايي است که در موضوع کنترل جرايم و به ويژه سرقت‌ مورد تقدير معاونت امنيتي وزارت کشور قرار گرفته است.

وي ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 23 درصد و در سال 94 نسبت به سال 93 نيز بيش از 20 درصد کاهش جرايم را داشتيم.

معاون سياسي و امنيتي استاندار همدان اضافه کرد: شاخص‌هاي شهرستان‌هاي استان همدان نسبت به جرايم، تحليل شده و شاخص‌هاي مطلوب و شاخص‌هاي نيازمند برنامه‌ريزي، مديريت و برنامه‌هاي پيشگيرانه به همه شهرستان‌ها اعلام شده است.

وي ملاير را يکي از بهترين شهرستان‌هاي استان همدان در بالا بودن شاخص‌هاي امنيتي استان دانست و گفت: تشکيل قرارگاه سرقت در استان همدان از جمله اقداماتي است که با کمک همه دستگاه‌هاي اجرايي استان انجام شد و از مشارکت مردمي در ايجاد امنيت در استان استفاده شد.

الهي‌تبار با بيان اينکه کمتر از يک درصد جرايم کشور در همدان رخ مي‌دهد، اظهار کرد: استان همدان در بحث نزاع‌هاي فردي و اجتماعي با مشکلاتي رو به رو است که به مشکلات اجتماعي و آسيب‌هاي اين حوزه برمي‌گردد و در اين راستا حوزه‌هاي اجتماعي و نهادهاي مسؤول بايد ورود کنند و راهکارها و سازو کارهايي را به صورت علمي در سطح استان اجرايي کنند.

وي درباره نتايج نظرسنجي انجام شده در زمينه سنجش سرمايه اجتماعي کشور گفت: طبق اين نظرسنجي، استان همدان در شاخص احساس امنيت مردم نسبت به مسايل امنيتي بالاتر از ميانگين کشوري بود که بايد از نهادهاي امنيتي و انتظامي استان تقدير کرد.

الهي‌تبار اضافه کرد: مجموعه انتظامي استان در حوزه کشف اموال مسروقه حدود 85 درصد موفقيت داشته و در بحث قتل‌ها نيز بسيار سريع وارد عمل شده و مجرمان را شناسايي و دستگير کرده‌اند و پرونده‌ها مشخص شده است.

معاون سياسي و امنيتي استاندار همدان بيان کرد: استان همدان در کنترل و کاهش جرايم، طبق گزارشات ماهانه مراکز امنيتي و انتظامي استان از وضعيت امنيتي بسيار مطلوبي برخوردار است.

انتهای پیام/د
برچسب ها: جرایم ، کاهش ، کنترل ، سرقت ، همدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.