سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاثیر بخش خصوصی در میزبانی تبریز 2018 بسیار زیاد است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: تاثیر بخش خصوصی در میزبانی تبریز 2018 بسیار زیاد است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدار در جلسه‌ی هم‎اندیشی بررسی الزامات گردشگری تبریز 2018 با مسئولان و مدیران بخش خصوصی افزود: پرداختن به موضوع تبریز 2018 تنها در حوزه‌ی وظایف دولت نبوده و بخش دولتی نیز تنها در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری می‌تواند اعمال نظر کند؛ چرا که در این میان نقش بخش خصوصی بسیار پررنگ بوده و باید میدان برای فعالیت بخشی خصوصی باز شود.

وی افزود:شهر تبریز، به علت وزن سنگین سابقه‌ی فرهنگی و تاریخی خود در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است.

آبدار ادامه داد: این موضوع فرصت بزرگی برای شهر تبریز بوده و برای ساختن تبریزی توسعه یافته و جدید نقطه‌ی شروع است؛ از این‌رو باید فرصت را غنیمت شمرده و شعار هر شهروند یک میزبان را عملی کنیم.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در راستای تبریز 2018 به صورت اختصاصی اقدام به تشکیل دبیرخانه  کرده است که دارای وظایف و ساختار تعریف شده بوده و به منظور پیشبرد اهداف خود نیز، فعالیت‌هایی را شروع کرده است.

آبدار بیان کرد: در دبیرخانه‌ی تبریز 2018 دستگاه‌های استان نماینده دارد که استانداری، شهرداری، اتاق بازرگانی، جهادکشاورزی، آموزش و پرورش و سازمان ورزش جوانان از جمله‌ی این ارگان‌ها هستند؛ در نتیجه برای تبریز 2018 برنامه‌ داریم و در اسفند 2016 نیز جشن ورود به آن را خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایطی را فراهم بیاوریم که حداقل پنج شهرستان در استان، نقش خود را در جریان تبریز 2018 ایفا کند؛ چرا که موضوع تبریز 2018 تنها مختص این شهر نبوده و برای کل آذربایحان شرقی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید بر اینکه باید جامعه را برای میزبانی این رویداد بزرگ آماده کنیم، یادآور شد: در راستای همین امر اخیرا کمپین ترافیک در فضای مجازی به راه افتاده که در تلاش برای فرهنگ‌سازی میان مردم است؛ از این‌رو نیاز است که برای تمامی بخش‌های جامعه  فرهنگ سازی کرده و شرایط را برای این میزبانی فراهم کنیم.

وی گفت: برای انعکاس اخبار تبریز 2018 نیز اخیرا، خبرگزاری را با این عنوان راه‌اندازی کرده و در تلاش برای معرفی تبریز در سطح جهان هستیم؛ چرا که در دنیا تنها چهار مورد سایت گردشگری وجود دارد که توریست‌ها به آن مراجعه کرده و مقصد خود را انتخاب می‌کنند و متاسفانه نامی از شهر تبریز در این سایت‌ها به چشم نمی‌خورد.

وی اظهار کرد: بحث آماده‌سازی فضای کسب و کار نیز در حوزه‌ی وظایف صنعت و معدن و تجارت و همچنین اتاق بازرگانی است که باید در این خصوص نیز کار شود.

آبدار تاکید کرد: تبریز 2018 فرصتی را فراهم می‌کند که صنایع و داشته‌های خود را نمایان کرده و فرهنگ و تاریخ شهر تبریز را در عرصه‌ی جهانی بشناسانیم و همچنین در خصوص تبریز به عنوان مرکز تجارت جهانی فرش نیز باید کار کرده و با وحدت رویه در این خصوص اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص موضوع تبریز 2018 هنوز به 80 درصد اقدامات لازم پرداخت نشده است، گفت: اگر این فرصت را غنیمت نشمرده و از آن استفاده نکنیم ظلم بزرگی را در حق تبریز کرده‌ایم.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.