سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

احداث ۶ بیمارستان جدید در خراسان‌رضوی

ساخت ۶ بیمارستان جدید در استان خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهدمقدس امروزدر نشست خبری احداث ۶ بیمارستان جدید در خراسان‌رضویخبری در شهرک دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بدون اشاره به میزان اعتبار مورد نیازاین طرح گفت: در صورت تامین اعتبارات لازم، اتمام پیشرفت فیزیکی این تعداد بیمارستان امسال محقق می شود.

علی رحیمی با اشاره به دیگربیمارستانهای دیگر در حال ساخت درخراسان رضوی ، افزود: برای تکمیل بیمارستان 540 تختخوابی امام رضا(ع) که 85 درصد پیشرفت دارد و با 600 نفر در حال کار است، 55 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیر فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سال گذشته فقط 15 درصد اعتبارات این طرح تخصیص یافته است گفت: این بیمارستان به عنوان بزرگترین طرح های درمانی استان دچار مضیقه مالی است و بودجه امسال آن تاکنون محقق نشده است.

رحیمی افزود: اعتبارات استانی و ملی بیمارستان کودکان «اکبر» نیزبا مدیریت خیرین جذب شده است و با پیشرفت 91 درصدی ، 160 تخت بستری دارد.

اوبا اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) درگز، دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد افزود: بیمارستان 32تختخوابی باخرز نیز 92 درصد پیشرفت داشته است و وزارت شهرسازی نیز تعهد داده است تا بیمارستان 64 تختخوابی فریمان دو ماه آینده به دانشگاه تحویل داده شود.

مدیر فنی و نظارت بر فعالیت‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان 32تختخوابی خلیل‌آباد در مرحله تجهیزات و نیروی انسانی است و پیشرفت فیزیکی آن کامل شده است.

رحیمی با اشاره به ساخت 12کلینیک ویژه در استان که شامل پنج کلینیک در مشهد و هفت کلینیک در شهرستان های استان است گفت: طرح 3600 متری زکریای مشهد هم اکنون پیشرفت 50 درصدی دارد و اورژانس طالقانی نیزدر هفته دولت افتتاح رسمی می‌شود.

او با اشاره به اینکه شش مرکز غربالگری و شیمی درمانی در خراسان رضوی در حال است، گفت: دو مرکز در کاشمر و قوچان با پیشرفت 25تا 35درصدی در حال پیگیری است تا از حجم بیماران سرطانی در مشهد کاسته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.