سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاعری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اجرای طرح تنفس تنها راه نجات جنگل ها/حذف بهره برداری از جنگل‌ها در سیاست های کشوری لحاظ شود

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت:اجرای طرح تنفس جنگلها در دوره 10 ساله تنها راه نجات جنگلهاست.

علی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به طرح تنفس جنگلها، اظهار داشت: اجرای طرح تنفس جنگلها در دوره 10 ساله تنها راه نجات جنگلها به ویژه جنگلهای شمال کشورمان است.

رئیس اسبق محیط زیست شهرداری تهران با تأکید بر اینکه باید به جنگلها استراحت بدهیم، گفت: نظارت های کم و بیش انجام شده طی پنج سال گذشته، در جلوگیری از تخریب جنگلها موفق نبوده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در یک دهه گذشته بخش عمده‌ای از جنگلهای کشورمان از بین رفته، به گونه‌ای که از وسعت سه میلیون و 200 هزار هکتار در سال 1340، در حال حاضر تنها یک میلیون و 8 هزار هکتار از جنگلهایمان باقیمانده است.

شاعری با اشاره به وسعت هفت درصدی مساحت جنگلهای کشورمان، افزود: باید نقش جنگلها به عنوان میراث طبیعی گذشتگان، برای نسل حاضر و آینده محفوظ بماند.

وی تأکید کرد: روند بهره‌برداری از جنگلها در سالهای گذشته بویژه در دهه 70 به اوج خود رسید به همین دلیل باید در راستای اصلاح این موضوع هر چه سریعتر به جنگلها استراحت دهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اجرای طرح تنفس، جنگلهای کشور فرصت تجدید حیات و احیا را پیدا می کنند.

شاعری افزود: بعد از گذشته 10 سال از اجرای طرح تنفس جنگلها، می توانیم در خصوص بهره‌برداری از آن برنامه‌ریزی و تصمیم سازی کنیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی به دلیل موضوعات حفاظت، احیا و توسعه جنگلها باید هر گونه بهره برداری از آنها را حذف کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.