سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آر‌سی‌پی گزارش داد:

عملیات نظامی روسیه در ایران یعنی ورشکستگی سیاسی اوباما و بی‌دفاع ماندن کشورهای عربی!

یک وب‌سایت آمریکایی نوشت پرواز بمب‌افکن‌های روسیه از پایگاهی در ایران بیانگر فروپاشی سیاست‌های اوباما است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت آمریکایی آر‌سی‌پی (RealClearPolitics) در گزارشی نوشت:  بسیاری از مخالفان [به اصطلاح] میانه‌روی سوریه در «حلب» بزرگترین شهر سوریه و جبهه اصلی جنگ داخلی این کشور، مستقر هستند. شکست [معارضان سوری] به طور قطع به منزله پیروزی «بشار اسد» و «ولادیمیر پوتین،» رؤسای جمهور سوریه و روسیه در این جنگ است. 

در ادامه گزارش آمده است: پرواز بمب‌افکن‌های روسیه از پایگاهی در ایران برای انجام حملات علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه و عبور از آسمان عراق -که تاکنون تحت کنترل ما (آمریکا) بوده است- نشان‌دهنده‌ی ورشکستگی و فروپاشی کامل سیاست‌‌های باراک اوباماست. این در حالی است که تا پیش از این، ایران [پس از پیروزی انقلاب اسلامی]، هرگز پایگاه‌های نظامی خود را در اختیار هیچ کشوری قرار نداده بود. 

نگارنده گزارش در ادامه می‌افزاید: هدف اصلی امضای توافق‌نامه هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی، بهبود روابط میان تهران و واشینگتن بود؛ اما این توافق به روابط دوستانه میان تهران و مسکو انجامید. ایران و روسیه اکنون و پس از لغو تحریم‌ها به صورت دو متحد عمل می‌کنند. چنین اتحادی و استفاده از حریم هوایی ایران [بوسیله جنگنده‌های روسیه] در گذشته سابقه نداشته است.

در پایان گزارش نیز آمده است: اکنون تمامی بخش شمالی منطقه خاورمیانه تحت سلطه مشترک ایران و روسیه است. تمامی این‌ها به این دلیل است که دولت کنونی آمریکا با ساده‌لوحی به مسکو و تهران اجازه داده بدون هیچ مانعی تا این مرحله پیش بروند. حزب‌الله لبنان نیز در حال جنگ در این جبهه است. چنین اتحادی بسیار قدرتمند است و کشورهای عربی اکنون بی‌دفاع هستند؛ زیرا ما (منظور آمریکاست) در هیچ نقطه [از مناطق درگیری] حضور نداریم.  

ادعاها درخصوص استفاده روسیه از پایگاه هوایی «نوژه» در ایران برای انجام حملات هوایی علیه تروریست‌ها در سوریه در حالی مطرح می شود که «علی لاریجانی،» رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان، امروز اعلام کرد با وجود آنکه ایران در موضوع سوریه همکاری نزدیکی با روسیه دارد، هیچ یک از پایگاه های نظامی کشورمان در اختیار مسکو قرار نگرفته است. 


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
سلام
فقط اي كاش تا حالا روابط با روسيه و جناب ولادميرخان پوتين حسنه هست سريع سلاح هاي كهنه و فرسوده به ويژه در نيروي هوايي با سلاح ها موشك ها و جنگنده ها و بمب افكن هاي جديد جايگزين شود بايد ارزش قرارداد به قدري بالا باشد كه روس ها را با اين وضع اقتصادي وسوسه كند كه بيخيال تحريمهاي نظامي شود چيزي در حدود 50ميليارد دلار در هفت سال فقط مسئولين نظامي توجه كنند كه الان كه اتحاد استراتژيك وجود دارد لزومي نداره كه نمونه هاي صادراتي و بي كيفيت سلاحها خريداري شود و بايد تاكيد كرد كه نمونه هايي از سلاح ها كه در دست خود ارتش روسيه هست خريداري شود
اگر اين كار انجام نشود يك فرصت طلايي از بين خواهد رفت دو دوست هميشه دوست و متحد نخواهند ماند مخصوصا اگر يكي كمي قويتر باشد
با تشكر
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
گرچه از اتفاقاتی که افتاده خوشحالم ولی با توجه به سوابق تاریخی روسیه بعیده که روسیه گربه ای باشه که در راه خدا موش بگیره!!
آفرین به این نظر این روسیه هم شریک دزده هم رفیق قافله خیلی هم نامردن
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
با این وضعی که دنیا داره اگه روسیه را از دست بدیم مطمعن که آمریکا خیلی راحت به ما ضربه میزنه . در هر حال بهترین گزینه فعلا دوستی با روسیه است. سیاست ایجاب میکنه اینگونه باشه
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
یک دست صدا نداره ایران هم باید برگه هایی برای رو کردن داشته باشه
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
خدا سران آمریکا ، آل سعود و بعضی ار حکام کشورهای حاشیه خلیج فارس را لعنت کند.
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
آمریکا و شوروی هردو از یک ریشه اند و اینکه اخیرا روسیه فیلم دوستی با ایران را بازی میکند هزار ویک راز پشت پرده دارد که بعدا معلوم میشود.
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
خیلی نباید باریسمان پوسیده روسیه به ته چاه رفت . باید محتات بود.
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
توی دنیای کثیف سیاست به هیچ کشوری نمیشه اعتماد کرد و باید با احتیاط رفتار کرد
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
امیدوارم هر چه زودتر عضو پیمان بزرگ شانگهای شویم و بتوانیم در چتر حمایتی آن قرار بگیریم و هزینه های نظامی کشور را تا نصف تقلیل دهیم و بمانند ناتو از این صرفه جویی در رونق اقتصادی سود ببریم . البته نه فیش های نجومی!!!!!
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
هرچند در نگاه اول خوبه ولی اگه بخواد ادامه پیدا کنه خوب نیست چون با شعار نه شرقی نه غربی نمیخونه
و روسیه هم آنچنان جدی نیست و هدف اصلیش یکسره کردن کار داعش نیست و بیشتر میخواد تو صحنه باشه
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
گرچه از اتفاقاتی که افتاده خوشحالم ولی با توجه به سوابق تاریخی روسیه بعیده که روسیه گربه ای باشه که در راه خدا موش بگیره!!
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
باید در عین منافع مشترک در سوریه و عراق حواسمون به خودمونم باشه
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
خیلی خوبه همین طور که اعراب با کمک امریکا خودشونو تجهیز میکنن ایران و روسیه هم باید با هم تبادل نظامی داشته باشن که به نفع هر دو کشوره اگه اس400در همدان مستقر بشه غرب ایران امن تر خواهد شد
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
در واقع آمریکا می گوید هیچ کشوری بجز آمریکا حق دخالت در سوریه را ندارد..شما و عربها ...
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
بمیرین حسودی حقتونه کجاشو دیدین پولای ما رو پس نمی دید