سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقایسه جدید ترین نسل پراید در کره و ایران + تصاویر

در حالی که شرکت کیاموتورز بعد از نسل اولیه پراید ده‌ها مدل خودرو با کیفیت بالا تولید کرده است ولی نسل اولیه پراید در ایران همچنان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان نسل اول خودروی پراید در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت.

این مدل همچنین با نام کیا پراید از ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰ در شرکت کیا موتورز کره جنوبی تولید شد و در سال ۲۰۰۱ خط تولید آن به سایپا فروخته شد.

در طول سال های گذشته شرکت سایپا تلاش زیادی برای بهبود بخشیدن مسائل ایمنی و فنی این خودرو انجام داده است ولی این تلاش  ها به نوعی درجا زدن بوده چون پراید ایرانی نه در ظاهر تفاوت چندانی داشته و نه از نظر فنی تفاوت چشم گیری با نمونه اولیه دارد. 

گفتنی است در این سال هایی که شرکت سایپا بر روی نمونه اولیه پراید تمرکز داشته،  شرکت کیا موتورز ده ها مدل خودرو با امکانات روز دنیا تولید کرده است در حالیکه در کشور توان زیادی در زمینه  های مختلف تولیدی  وجود دارد به طور مثال می توان به توان موشکی اشاره کرد که ایران با وجود همه تحریم ها به یکی از قدرتمند ترین کشورها در زمینه ساخت موشک تبدیل شده است ولی در صنعت خودرو سازی چندین سال است که تولید کنندگان اصرار به تولید خودروهایی دارند که در صنعت روز دنیا هیچ جایی برای خودنمایی ندارند.



تصویر نمونه اولیه پراید را در زیر مشاهده می کنید :








تصاویر مدل های گوناگون پراید تولید شرکت سایپا که نه از نظر ظاهر و نه از نظر فنی تفاوت خاصی باهم ندارند :


1- se 111




2- se131




3-se132





4-se 141




5- se151







 بررسی مشخصات گران ترین پراید موجود در بازار 


خودرو پراید  SE 132  در میان پراید های موجود  گران ترین می باشد حال به بررسی مشخصات فنی این خودرو می پردازیم :


مشخصات فنی پراید 132SE

مشخصات فنی
نوع گیربکس : 5 دنده دستی
نوع دیفرانسیل : جلو
حجم موتور : 1323  سی سی
تعداد سیلندر : 4
تعداد سوپاپ : 8
قدرت : 5500/52  (اسب بخار/دور دقیقه)
گشتاور : 2800/103  (نیوتن متر/دور دقیقه)
طول : 3952  میلی متر
عرض : 1605  میلی متر
ارتفاع : 1455  میلی متر
حداکثر سرعت : 170  کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 : 14.5  ثانیه
مصرف سوخت : 7.0  لیتر در 100 کیلومتر
حجم مخزن : 37  لیتر
سایز تایر : 165/65R13
استاندارد آلایندگی : یورو 2

امکانات
ایربگ : راننده – سرنشین
ترمز و کنترل : جلو دیسکی – عقب کاسه ای – ABS
تهویه هوا : دستی
صندلی : دستی
شیشه ها : جلو برقی
آینه : دستی
چراغ ها : مه شکن عقب – مه شکن جلو سفارشی
سایر امکانات : فرمان هیدرولیک


در حالی که  شرکت سایپا بر روی تولید نمونه اولیه پراید با طراحی های  نزدیک به هم اصرار داشته شرکت کیا موتورز که شرکت مادر تولیدکننده این محصول است  از جدید ترین نسل پراید رونمایی کرده این خودرو با ظاهر متفاوت و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است که هیچ شباهتی به نمونه اولیه آن ندارد این خودرو با نام ریو نیز شناخته می شود.


نسخه جدید پراید (ریو)در کره  :







حال  به بررسی مشخصات فنی این خودرو می پردازیم :



مشخصات فنی بدنه
کلاس بدنه  خودروهای سدان
تعداد فضای سرنشینان     5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو     205/45R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب     205/45R17

مشخصات فنی موتور
حجم موتور     1600 سی سی
نوع موتور     موتور بنزین سوز انژکتوری
تعداد سیلندرها     4
تعداد سوپاپ ها     16
محل قرار گیری موتور     موتور جلو
سیستم سوخت رسانی     انژکتوری پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک     43 لیتر
حداکثر توان خروجی     138 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی     -
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
نوع جعبه دنده     جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو)     6
جعبه دنده اتوماتیک     دیفرانسیل جلو FWD

سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمز  دارای سیستم ضد قفل ( ABS- EBD )
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو     دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب     دیسکی
سیستم تعلیق و فرمان

نوع سیستم فرمان   فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع

امکانات رفاهی و آپشن ها
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )  دارای 6 کیسه هوا ( ایربگ های کامل جلو، جانبی و پرده ای )
سیستم های امنیتی و حفاظتی     سیستم کنترل پایداری خودرو (ESP) / کروز کنترل اتوماتیک
سیستمهای تهویه مطبوع     دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستمهای مولتی مدیا     سیستم صوتی با قابلیت پخش CD + MP3 + بلوتوث + / USB + AUX + IPOD
سیستم صندلیهای جلو و عقب     صندلی عقب تاشو به نسبت 40/60
سیستم آیینه ها     آینه‌های گرم شونده برقی
سیستم شیشه ها     شیشه جلو مجهز به سیستم ضد بخار اتوماتیک
سیستم های سقف     دارای سانروف
سیستم روشنایی جلو و عقب     سیستم کنترل روشنایی چراغها اتوماتیک
سنسورهای پیش فعال     سنسور پارک عقب / سنسور سرعت / سنسور ایمنی شیشه بالابر / سنسور باران
متفرقه     کنترل سیستم صوتی از روی فرمان / داشبورد مجهز به سیستم خنک‌کننده (جهت سرد نمودن قوطی آب معدنی یا نوشابه) / دکمه استارت/ آلبوم داشبورد





انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، خودرو ، پراید ، کره ، کیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۹ دی ۱۳۹۹
سلطان 141
شش
۲۱:۱۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
پیکان بهترین ماشین . کجایی که یادت کنم.
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
یعنی به مدیر کارخونه ای که توش به ۱ نفر ۶۰۰۰ تا ماشین میده و بعد ۱ ماشین بین ۶۰۰۰ نفر قرعه کشی میکنه باید اسکار داد.
خسته نباشی دلاور...افرین قهرمان.
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه سوال رهبر ورییس جمهورهم سوارچراسوارپرایدنمیشن.
چرامردم بایدسواراین تابوتابشن.
نادر
۰۵:۰۱ ۲۸ دی ۱۳۹۸
سلام ساخت و پاخت مدیر عامل خوروسازی با صنعت و مدن و موسسه استاندارد باعث شده ک هنوزم پراید تولید بشه اونم ۵۰میلیون
تاسف:::::: افغان ها تویوتا سوار میشن ایرانیا پراید.
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
الان شده ۵۰تومن
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
به نظر بنده تا زمانی تولید خودرو در ایران رقابتی نشه و شرکت های داخلی باهم بر سر تولید بهتر باهم رقابت سالم نداشته باشن همینه
در ضمن تعرفه گمرگ هم پایین تر باشه که مردم انتخاب دیگه ای هم داشته باشن

الان انگار ذر ایران شرکت ها دارن لواشک تولید میکنن
فقط فرقشون اینه انگار یکی با طعم زرد آلو تولید میکنه
یکی با طعم انار
پس اینها هر کدوم بازار خودشونو دارن و نیازی به رقابت باهم ندارن و فقط به فکر کسب درامد هستن
انگار تقسیم کار شده بین اینها
فرزاد
۱۳:۱۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
زمانیکه نرخ دلار ملی از ۱۰۰۰ تومن به ۱۵۰۰۰ تومن رسید و تعرفه گمرکی که حداکثر ۵ درصد در بازار جهانیست به ۲۰۰درصد رسید، خودروهای ۱۰هزار دلاری رو در ایران بجای ۱۰۰هزار دلاری بلکم بیشتر به مردم فروختند و عملا پراید فورد رو امروزه به قیمت واقعی ماستنگ فورد و کامارو شورولت و چلنجر داج ۲۰۱۸ بفروش می‌رسونند،
محسن
۲۱:۱۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
رویای کارگر کم دست
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
تنها شباهتش با پراید خودمون نداشتن زه بغله
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
واقعا پراید ارزشش داره سوارشی حیف ۲۰ ملیون نیست برای پراید
حسن
۱۳:۰۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
الان چهل میلیون
بنده خدا
۱۵:۳۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
من 2016 مدل چهاردرب (صندوقدار)اینو 95/8به قیمت 107میلیون به صورت اقساط خریدم ازش خیلی راضی بودم فقط ماشین خیلی بخواب بود یعنی ارتفاع زیر ماشین تا سطح زمین خیلی کم بود چون من ال90 داشتم و ال90 هم خیلی بالاست با موتور1400ش من تا 160 تا رو تو کمربندی بابل آمل ساعت12 شب پرکردم ماشینهم از آمل گرفتم شتابش هم خیلی خوب بود(9تا9/5 ثانیه) رو من امتحان کردم اما بعد یکسال بعلت مشکل مالی مجبور شدم بفروشمش الان هم پشیمون شدم...
سینا
۱۹:۱۵ ۲۲ دی ۱۳۹۶
به نظر شما دوستان و مردم خوب و صبور ایران ،مدیران ایران خودرو چه ماشینهایی سوار میشن؟!!
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
مثلا داداش آقای علی دایی که سر مربی سایپا هست پراید هاچپک سایپا داره که هم هامی تیم خودشه هم هامی تولید داخلی
سینا
۱۹:۱۱ ۲۲ دی ۱۳۹۶
صنعت خودرو ایران رو بدن دست سپاه تا مثل صنعت موشکی پیشرفت کنن.
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
واقعا
محمد
۱۲:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
کاش خودرو سازی را هم میدادن دست سپاه تا رشد کنیم والله دست هایی در کار است نمیگزارن
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
وای چه پراید قشنگی
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
وای چه پراید قشنگی
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
زنده باد ایران .
پراید ماشین خوبیه
ناشناس
۱۷:۴۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
بعد میگن چرا هوای ما آلوده هستش وقتی که ماشینا استاندارد الایندگی یورو 2 داره همین میشه دیگه
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
خودمون اینجور میخایم ...
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
خیلی هم خوب
محسن
۱۵:۲۵ ۱۹ تير ۱۳۹۶
دوتا شرکت ایران خودرو و سایپا با هم چه رقابتی دارن که شورای رقابت هم دارن اینا فک میکنن مثلا جنرال موتور با کیا هستن که دارن با هم رقابت میکنن
اینا فقط تو پول بیشتر از مردم گرفتن رقابت دارن والا بخدا دیگه خسته شدیم از بس که این محصولات بی کیفیت رو سوار شدیم از آخرت اینا نمیترسن به هر بهونه ای جیب مردم رو خالی میکنن
علی
۰۴:۰۳ ۰۲ تير ۱۳۹۶
واقعا حق دارن به ما لغب جهان سوم را دادن با این پیشرفتی که ماداریم تا چند سال آینده ایران به کجا می خواهد برسه
خودروهای ما راکشور همسایه افغانستان هم نگاه نمی کنند چه برسد بخرند
علی
۱۶:۲۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
درسته
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
خدا لعنت کنه این آمریکاییا رو که این پرایدو اختراع کردن
صدرا
۱۸:۰۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
آفرین آمریکارو خوب رفتی
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
حالا قیمتش چنده؟
احتمالا ارزونتر از پراید خودمونه .
صدرا
۱۸:۰۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
به پول ما صد و پنجاه ، شصت تومنه
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
این پراید وانت هم داره
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
بااین مدیران خودروسازی ماصدسال دیگه هم خودروسازنمیشیم حمایت افراطی ازخودروسازان ونبودرقابت یعنی درجازدن
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
سلام, هر کالائی و با هر کیفیتی تا زمانیکه خریدار دارد تولید میشود. بازار این را میگوید. البته در مورد قیمت این پراید جدید کیاموتورز هم چیزی نگفتیدها! چند در میاد؟
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
وجدانا
من نمی دونم چرا دولت برا اینا یه اولتیماتوم نمی ذاره
الانم که اومدن بدترین محصولات رنو رو برا مونتاژ انتخاب کردن
ناشناس
۰۴:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
اینو گذاشتین تا به مردم ایران نشون بدین مردم هر کشوری به اندازه لیاقتشون ماشین سوار میشن؟
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
دمتون گرم با این خبرهای تازتون. ما نفهمیدیم پراید واس ماست یا واس اوناست !! کلی ماتغییرش دادیم همین که اسمش سایپاست و آرمشم عوض شده خودش گویای این حقیقته . ایشالاه سال 1500 میخوان سانروف و کروکیشم تولید کنن که قیمتش با هواپیمای ایرباس برابری کنه.
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
تاوقتی کرخانه ها وشرکت دولتی هست خصولتی باش وضعمون همین مدیرافقط به فکرجیب خودشونن باقطعه های برادران چینی
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
هه پراید ایران
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
وقتی که اقتصاد دولتی باشد بهتر از این نخواهد بود ودولت هم بدلیل منفعت طلبی دلش نمی اید دست از سر اقتصاد بر دارد
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
ما می میریم برای نوستالژی !....پیکان کجایی که کشتن پرایدتو....
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
خب این هم اگه ایران درست کنه میگن 180 میلیون
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
سایپا مطمئن ! خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
تا وقتی بازار رقابتی نشه یا حداقل حداقل سایپا ایران خودرو و بقیه خودرو سازی ها کلا خصوصی نشن وضع همینه
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
خدا را شاهد می گیرم یه پراید خریدم قسطی پام افتاد 24 ملیون .هفته اول گیر بکس باز کردم ص کلاچ و دیسک عوض کردم که دنده درست بشه..درست نشد که نشد و برای دوم باز می خوام باز کنم..حالا هی بگید سایپا مطمئن.....شوش دانیال خوزستان.
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
تقصیر خودمونم هست.
ملتی که سالی ده دیقه کتاب نمبخونن خب رشد فرهنگی نمیکنن و میرن این ماشینو میخرن.
کارخونه های داخلی هم وقتی میبینن جنسشون خریدار داره تولید میکنن خب.
این تو همه چی صدق میکنه
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
شرکت سایپا و ایران خودرو همیشه در حال فریب مردم هستن با تغییر یک چراق یا داشبورد چند میلیونی از جیب مردم که چاره ای جز خرید این خودروها ندارند بر داشت می کنند.
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
توکشپری که برای خودروی صفر نمدی زیرکاپوت و ضربه گیر زیره موتور جز آپشن اضافه حساب میشه وباید هزینه جداگانه پرداخت کنی تامثلا این آپشن هارو بگیری نباید بیشتراین انتظار داشت اینارو ولش کنین پول جمع کنیم برای اون مدیرای بیچاره که حقوقه چند ده میلیونیشون رو کم کردن بابا اونا تو سختی دارن زندگی میکنن
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
عامو ای پرایدو همچی گرون کردن که نمیشه بوسونی
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
هی بازم بگین کالای ایرانی بخرین مگه ما چند دفعه در طول عمرمون ماشین میخریم که اونم باید دایم به دنبال بدبختی های ماشین ایرانی بدوویم
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
اگه دقت کنین میبنین که ایرانیا به طور ماهرانه ای در باک پراید رو با یه طراحی منحصربه فرد تغییر دادن که این پیشرفت صنعت خودرو سازی مارو میرسونه.
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
شما که مقایسه کردین کاش قیمت هارو هم مقایسه میکردین
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
عااااااااااااااااااااااشقتم
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
انشاالله صد سال دیگه ما هم از این پراید ها ی کره میزنیم
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
تازه جدیدا ضبط صوت هم جزو آپشن شده ..وقتی ملت همیشه در صحنه با یه وعده وزیر فریب میخورن وسربع کمپین نخریدن خودرو صفر رو میشکنن یعنی خود ماهم همین رو میخواییم
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
چرا این خبرا رو می نویسین جز ناراحتی هموطن هام چه بهره ی دیگه ای می برین بذارین در بی خبری بمونیم
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
آقا اجازه! به ما ازبچگی یاد دادن مردباید روی حرفش بایسته، خوب همه ما به این باور عمل می کنیم، پیکان بیچاره تا زمان ارتحالش را یادتون رفته ؟ از سال 48 تا 90 یک پا روی حرف خودش وایستاد !!بعله، مرده و حرفش!!!
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
حالا کدومشون بهتره ؟ کره ایه یا ایرانیه ؟!!!!
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
قطعه سازی ضعیف است وگرنه طراح و اسمبلر یا مونتاژور ها توانا هستند .
مثلا کیسه هوا و سیستمش پیچیده است . یا سیستم تهویه اتومات و رباتیک .
خب وقتی قانونی برای الزام به خودرو ساز وجود ندارد همین قطعات است و همین پراید . ارتقاءی وجود نخواهد داست. انجا قانون تولید دارند و اگر خودرو ساز پراید داخل ایران را بسازد زندانی میشود و کارخانه اش نیز تا ارتقا پلمپ میشود .
اینجا نان را هم سر خود میپزند . آب آشامیدنی بوی کلر میدهد . آب روستاها استاندارد نیست و ... . دیگر چه برسد به ماشین ...
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
خودرو بنزینی ،گازوییلی،گازی ممنوع می باشد، تمام خودروهای ایرانی باید هیدروژنی آبی بادی خورشیدی شود
صدرا
۱۸:۳۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
داداش بشین برا هزار سال دیگه این فکرو بکن
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
کاش قیمت این کره ی ها را هم مینوشتید
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
هیچی از ارزش های ما کم نمیشه خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
این همه زحمت کشیدید مقایسه فنی وظاهری انجام دادید ، کاش قیمت ها رو هم یه مقایسه می کردید .
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
نسل جدید پراید در ایران ساینا هستش نه ۱۱۱ ، ۱۳۲ و امثالهم
اما پراید همچنان به عنوان نسل اول درحال تولید میباشد
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
به نظر من اصلا اشکال نداره در صنعت خودرو سازی از مدیران خارجی استفاده کنیم آخه مدیران وطنی ایده هاشون یه کم بیش از حد فسیل شده است.
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
شرکت کیاتیبا نمیسازه؟تیبا آهوی ایرانی
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
بیچاره پراید جدیده نمیدونه بیاد ایران چ بلاهایی سرش میارن،از وانت گرفته تا ...
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
من هنوزم به پرایدم افتخار میکنم. چون راه میره.
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
همه چی آرومه من چقد خوشبختم
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
میدونید مشکل از کجاست چون تحصیل کرده های ما دارن خیابون متر میکنن و کارگری و بی سواد های ما شدن مدیر و مدیر عامل...
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
پولی که برای خرید پراید سایپا میدیم میشه ۴تا پراید کره ای خرید
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
این مسئولین ایرانی واز جنس این مردم نیستند اگه ایرانی بودن حال روزمون از این بهتر بود
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
اینجاست که باید به مهندسان توانمند سایپا گفت خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
به نظرتون ایراد کار کجاست؟
1- مدیران نالایق
2-کارگران بی نوا سخت کوش
3- طراحان کم سواد شرکتهای داخلی
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
انحصار در هر چيزي و عدم رقابت باعث فاجعه است
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
باسلام خدمت عزیزان زحمتکش صداوسیما .من ازاین کارشما بسیارخوشحال شدم وبرای شماعزیزان دعای خیرمی کنم.چون نشان دادن این واقعیات وانتقادازمسولین باعث پیشرفت وتلنگری خواهدبودبرای مسولین تاازخواب غفلت بیدارشوند.خداوکیلی این محصول کره ای کجا واین محصول ایرانی کجا .مردم چشم گوش دارن خوب روازبدتشخیص میدن.یعنی اگه این دومحصول روجلوی یه بچه هم بزاری دستشوطرف ماشین کره ای دراز می کنه .پس اگه مسولین انتظارحمایت دارن ازطرف مردم یه تلنگوری به خود بدن وببینن چقدرازرقیبان خارجی عقب هستن .بازم تشکرمی کنم ازشما عزیزان ربازگوکردن این مسایل باعث پیشرفت کشورخواهدشدانشاالله.
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
لیاقت ایرانیها این خودرو ها نیست
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
هرچند کیفیت مناسبی ندارد اما بااین حال هرسال از لحاظ ایمنی سطح پراید ایرانی پایین تر آمد. مثال . بدنه ی بالایی موتور که در زیر آن واشرسرسیلند قرار میگیرد در مدل های قبلی از فلز بوده اما دو سه سالی است که این بخش پلاستیکی شده است.نمی دانم سایپا چطور وجدانش پذیرفته که چنین کاری کند. سایپا جان طبق پایین ترین استاندارد های جهان تمام بخش های بدنه ی موتور باید فلزی باشد نه پلاستیک فشورده شده. پلاستیک به مرور زمان توسط گرما از تغییرشکل میدهد
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
هرچند کیفیت مناسبی ندارد اما بااین حال هرسال از لحاظ ایمنی سطح پراید ایرانی پایین تر آمد. مثال . بدنه ی بالایی موتور که در زیر آن واشرسرسیلند قرار میگیرد در مدل های قبلی از فلز بوده اما دو سه سالی است که این بخش پلاستیکی شده است.نمی دانم سایپا چطور وجدانش پذیرفته که چنین کاری کند.
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ای بابا دست رو دلم نزار که دلم خونه
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
فراموش کردین آپشن پرواز رو توی پراید سایپا بنویسید؛ !!!!!!!!!
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
یه آپشن جدید دیگه توش هست که تو قدیمیاش نیست.
این جدیدا جلوش جا لیوانی داره
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
چی بگم؟
اونا پراید سوار میشن ماهم پراید سوار میشیم.
ای کاش صنعت خودروسازی مون هم مثل صنعت موشکی و نظامیمون پیشرفت میکرد........افسوس.......
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
می دونی چرا مثل نظامی و موشکی و فضایی و . . . پیشرفت نکرده؟
برای اینکه یه چیزی تو خودروسازی هست.
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
معلومه که واس ما بهتره چون واس ماس؛ :))))))
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
مسولان فک میکنن اگه همه ایرانی ها سوار ماشین خوب بشن اونا از جایگاهشون پایین میان؟
آخی کی بهتر از مردم خود ایران؟
mb
۰۶:۲۵ ۲۰ تير ۱۳۹۶
متاسفانه قیمت پراید در کشورهای عراق و سوریه ارزان تر از ایران است و این واقعا خیلی عجیبه
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
خوب اونجا کره نه ایران
هم به فکر جیبشان هستن و هم به فکر جیب مردم و امنیت مردم نه فقط جیب خودشون
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
به افتخار خودروسازی ایران سایپا مطمئن!!
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
کالای نامرغوب رشد نمیکند حضور متخصصین باتجربه راه‌گشا است
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
محصول ایرانی من و عاشق خودش کرد
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
وای چه پراید قشنگی
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
پراید خودمون سرتره
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
مدل جدیدش دوگانه ال پی جی میشه یانه ؟؟
امیرحسین
۰۰:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
دمت گرم خیلی باحال بود
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
یعنی می خوای بگی اون پراید کره ایه از ایرانیه بهتره ؟!!!!
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ایران وطنم
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
اینارو میگین دل مارو اب کنین
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
سایپا مطمئن
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
قابل توجه مديران سايپا
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
خب این برمیگرده به کمیت دریافتی حقوق مدیران و کارمندان کیا موتورز با کیفیت بهره وری آنها...
یکنفر از مدیران نجومی ما را بفرستند اونجا در عرض یکسال و یا کمتر مثل سایپا تحویل بگیرند...
ابراهیم
۱۴:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
ایول قربون کلامت
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
اونا پراید مارو پیشرفته کردن یا ما پراید اونا رو خراب کردیم؟؟؟؟ مسئله این است...
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
میگین سایپا تلاش کرده کیفیت رو ببره بالا؟یا تلاش کرده هر بار یه خورده تغییر بدش و چند میلیون ازش بفروشه؟
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
کیفیت اومده پایین قیمت سر ب اسمون کشیده
ایا منظور از افزایش کیفیت بالا بردن قیمته؟
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
قرمزه کپی شده از گلف جی تی ای هست ...خبری نیستش زیاد
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
مدیران خودرو سازی ما چشمشون به کشور های دیکست تا منافع خودشون در تجارت بالا بره وگرنه بخدا طراحی و تولید خودروی قدرتمند و زیبا و ایمن از تولید موشک و تانک و سانتریفیوژ و طراحی هواپیمای نظامی و پهباد چند منظوره خیلی راحت تره
حق
۰۰:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
تمام خودرو های داخلی استاندارد و با کیفییت هستند همه نوع خودرو ایرانی استفاده کردم ما ایرانی ها فرهنگ رانندگی و فرهنگ خودرو داشتن را بلد نیستیم تمام سرعت گیر ها را بدون ترمز رد میشویم و بدون ملاحظه قانون و عابر پیاده مانند اینکه پای راننده جفت پا روی پدال گاز حرکت می کنند برای چنین رانندگان خود رو اخرین مدل هم تاب مقاومت نیست حتی تانک هم رضایت انها را جلب نمی کند خواهشمند است سخنان بیهوده از کیفیت و... بالا بردن کیفیت فرهنگ خودرو سواری و ... تلاش کرده ...