سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

برگزاری رزمایش پدافند پرتویی روح الله در کاشان

حمله نظامی بعنوان نمونه اجرایی برای برگزاری رزمایش پدافند پرتویی در کاشان انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،جانشین قرارگاه پدافند پرتویی کشور گفت: بحث های تروریستی ، حملات سایبری و حمله نظامی بخشی از نمونه های مطرح شده است که حمله نظامی بعنوان نمونه اجرایی برای برگزاری رزمایش انتخاب شد.

مسعود عبدالله زاده در جلسه هماهنگی های رزمایش پرتویی در کاشان افزود: پدافند غیرعامل یعنی این که مصونیت ذاتی ایجاد کنیم تا از ناحیه حمله احتمالی دشمن هیچ آسیبی به کشور نرسد و باید آمادگی به حدی باشد که دشمن هر گونه تخطئی به سایت های هسته ای کشور را از سر بیرون کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که کشور را در حوزه های مختلف ضعیف جلوه دهد افزود: باید نشان دهیم می توانیم تأسیسات هسته ای ایجاد کنیم و به بهترین نحو از آن نگهداری کنیم و آژانس می خواهد القا کند که ایران اگر تأسیسات هسته ای دارد توان حفظ و حراست از آن را ندارد و اگر اتفاقی افتاد هم برای خودش و برای مردم منطقه حادثه ساز و خطرناک خواهد بود.

عبدالله زاده تأکید کرد: باید توان خود را بیشتر و برای این کار برنامه ریزی کنیم و یکی از کارهایی که در این راستا می توان انجام داد برگزاری رزمایش ها است که باید به بهترین نحو انجام گیرد.

وی گفت: هدف از برگزاری رزمایش آن است که در مواقع حادثه آسیب هایی که به مردم می رسد به حداقل ممکن برسانیم که بخشی از این آسیب مربوط به حادثه و بخش مهم تر آن، آسیب های روانی و اجتماعی است که به واسطه حواشی ناشی از شایعات پیرامون حادثه بروز می کند.

جانشین قرارگاه پدافند پرتویی کشور اظهار داشت: سایت نطنز به دلایلی برای برگزاری رزمایش انتخاب شد چرا که تهدید واحد متوجه سایت نطنز است و در حال حاضر با وجود چندین ده هزار سانتریفوژی که در حال فعالیت است و ضرورت دارد که آن را حفظ کرده و نگذاریم آسیبی به آن وارد شود و این عمده دلیل برای انتخاب منطقه کاشان برای برگزاری رزمایش است.

وی افزود: با توجه به این که موضوع فرامنطقه ای است به همین خاطر از شهرستان و استان های همجوار درخواست شده تا در رزمایش حضور فعال داشته باشند و توانمندی های خود را در برگزاری رزمایش به کار گیرند ظرفیت ها منطقه، شهرستان ها و استان های همجوار به صورت زنجیره ای متصل شده است و به تهران می رسد.

عبدالله زاده گفت: برگزاری رزمایش پدافند پرتویی روح الله را به اطلاع آژانس رسانده ایم و درخواست کرده ایم تا در رزمایش حضور داشته باشند و هدف از این کار انعکاس توانمندی های جمهوری اسلامی در زمینه پدافند غیرعامل به سازمان های بین المللی است .

نخستین رزمایش پدافند پرتویی منطقه کاشان به منظور ارزیابی مهارت های دستگاه ها و سازمان های اجرایی و ارتقا توانمندی های عمومی و مردمی در هنگام بروز حادثه در اواخر مردادماه سال جاری در شمال استان اصفهان و شهرستان کاشان برگزار می شود.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.