سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

رعایت نکردن نکات ایمنی کارگر 40 ساله را راهی بیمارستان کرد+ تصاویر

کار کارگری 40 ساله در عمق 20 متری از سطح زمین بدون اکسیژن وی را بیهوش و راهی بیمارستان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاارن جوان از مشهد،معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد فت: ظهر امروز کارگر میانسال در هنگام حفاری در عمق 20 متری از سطح زمین در بلوار طبرسی شمالی بیهوش شد .

آتشپاد سوم " مهدی رضایی " افزود: حوالی ساعت 11 ظهر امروز با مراجعه حضوری شهروندان به ایستگاه شماره 8 آتش نشانی ، بیهوش شدن کارگری در حال فعالیت حفاری در پروژه شهری گزارش شد که پس‌ از آن اکیپ‌ امداد و نجات ایستگاه یاد شده ، به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به‌ مجاورت ایستگاه 8 با محل حادثه و سرعت رسیدن نجاتگران به محل ، گفت: گروه‌های عملیاتی ضمن رعایت نکات ایمنی با بکارگیری تجهیزات ویژه نجات ، فرد حادثه دیده را به سطح زمین منتقل کردند .

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با اورژانس تصریح کرد: پس از انتقال کارگر به سطح زمین ، وی تحویل تکنسینهای اورژانس داده شد که ضمن اقدامات درمانی اولیه در محل ، به بیمارستان منتقل گردید .

آتشپاد سوم رضایی بر اساس شواهد موجود و بررسی های اولیه اتش نشانان حاضر در محل ، علت بروز این حادثه را عدم استفاده از دمنده ( هواکش ) در هنگام کار در عمق زمین و نرسیدن اکسیژن به کارگر مطرح کرد و یادآور شد : در حوادث متعدد کمبود اکسیژن مورد نیاز برای تنفس کارگران در حین عملیات حفر چاه منجر به مرگ کارگر حفار شده است که خوشبختانه در این حادثه اقدام بموقع نیروهای امدادی مانع از بروز حادثه ای جبران ناپذیر شد.

وی استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط کارگران در عملیات حفاری و رعایت نکات ایمنی را برای جلوگیری از چنین حوادثی ضروری دانست و افزود : از نظر پزشکی یک فرد سالم برای تنفس به فضایی نیاز دارد که غلظت اکسیژن هوای آن بطور طبیعی ۲۰ و ۹ درصد باشد اما در ‌‌نهایت غلظت ۱۹ و ۵ درصد اکسیژن هوا حداقل شرایط ایده‌آل برای تنفس یک فرد سالم است.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.