سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

مهار آتش در جنگل های ارسباران

آتش سوزی که از ظهر روز گذشته در منطقه حفاظت شده ارسباران آغاز شده بود در ساعات اولیه امروز مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت:  با اعلام وقوع آتش سوزی، تیم واکنش سریع اداره کل حفاظت محیط زیست از ساعات اولیه به همراه نیروهایی از ادارات تابعه در شهرستان های جلفا، کلیبر و خداآفرین در منطقه حاضر شدند.

قاسم زاده افزود: یک فروند بالگرد نیز از مرکز استان برای کمک رسانی و انتقال نیروها به ارتفاعاتی که مورد حریق قرار گرفته بود به منطقه ارسال شد.

وی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه 40 تا 50 هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده ارسباران دچار حریق شدند که یک هکتار آن از جنگل های ارسباران و بقیه مراتع، پوشش گیاهی و درختچه در آتش سوختند.

مسئول روابط عمومی محیط زیست استان آذربایجان شرقی افزود: در مهار این آتش سوزی علاوه بر محیط بانان، جوامع محلی، نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی، دهیاری، بخشداری و نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه دلیل آتش سوزی در دست بررسی است، گفت: فرماندهی تیم واکنش سریع به همراه نیروهای امدادی تا حصول اطمینان نهایی از اطفای حریق در محل حضور دارند و گشت هوایی نیز برای بررسی منطقه اعزام شده است.

وسعت جنگل های ارسباران 164 هزار هکتار است که از این وسعت 148 هزار هکتار به عنوان جنگل حمایتی و حفاظتی گزارش شده است.

گونه های گیاهی ارسباران شامل؛ بلوط اوری، بلوط سفید، ممرز، کرب، کرکو، کیکم، سرخدار، بارانک، گیلاس وحشی، آردوج، بنه، تیس، ملچ، اوجا، ذغال اخته، قره غات، ال، پر و ... است.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.