استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدیران دولتی، حق شکایت از یکدیگر و همچنین از اصحاب رسانه را ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛استاندار آذربایجان‌شرقی، در دیدار صمیمی خود با اصحاب رسانه استان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و همچنین هفته دولت پیشرفت و توسعه استان را مرهون زحمات و تلاش‌های تمامی مدیران استانی دانست و گفت: خوشبختانه صمیمیت، همدلی و برادری تمامی مسئولان استان با یکدیگر، باعث دستیابی به موفقیت‌های متعدد استان شده است،در این راستا، از بدو قبول مسئولیت اعلام کرده‌ایم که هیچ یک از دستگاه‌های دولتی حق شکایت از یکدیگر را ندارند.

جبارزاده افزود: در استان آذربایجان‌شرقی نیز همچون اکثر استان‌های دیگر، بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، هیچ یک از مدیران دولتی، حق شکایت از اصحاب رسانه را ندارند و اگر برخلاف این موضوع، اقدام شود با مدیر خاطی شخصا برخورد می کنم.

وی با انتقاد از ضعف اطلاع رسانی اقدامات دولت در سطح کلان ادامه داد:  متاسفانه دولت تدبیر و امید، علی رغم انجام اقدامات بسیار ارزشمند، نمی‌تواند اطلاع رسانی لازم و کافی را انجام داده و در اختیار مردم قرار دهد.

جبارزاده از اصحاب رسانه و مطبوعات استان خواست که تلاش خود برای انعکاس و انتشار اخبار مربوط به فعالیت دولت تدبیر و امید در زمینه‌های مختلف به کارگیرند؛ چرا که این امر، باعث افزایش اعتماد مردم به دولت شده و رضایتمندی آنان از نظام را افزایش می‌دهد.

وی در همین راستا تصریح کرد: همه باید بدانیم که برجسته کردن خدمات دولت به مردم، تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خواهد داشت.

جبارزاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی به دنبال ایجاد فضای یاس و ناامیدی در کشور هستندافزود: ایجاد یأس، از گناهان کبیره است و هر شخصی که بخواهد بذر یأس در دل مردم کاشته و بذر ناامیدی را از بین ببرد گناه کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهانت اخیر به ریاست جمهوری در یکی از جلسات افزود: در بیان این مطلب همین بس که هرکسی به یکی از بندگان مومن خداوند، اهانت کند، با خداوند متعال اعلام جنگ کرده است.

جبارزاده در پاسخ  به سوال و انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر واگذاری های غیر اصولی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی به بخش غیردولتی بر اساس اصل 44 قانون اساسی، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته و قبل از دولت تدبیر و امید، واگذاری‌های غیراصولی فراوانی در جای جای این کشور اتفاق افتاده است. ولی با توجه به اینکه شخص دکتر روحانی، پیگیر واگذاری واحدها به افراد واجد صلاح بودند، این مهم در دستور کار قرار گرفت.

وی در همین راستا با اشاره به آغاز به کار مجدد شرکت ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی، بیان کرد: این شرکت، یکی از شرکت‌های بسیار فعال استان و حتی کشور در دهه‌های قبل از فعالیت دولت نهم و دهم بود که می‌توانست سالانه بیش از 650 دستگاه مختلف همچون لودر تولید کند ولی در بدو ورود بنده به استان و قبول مسئولیت در استانداری، تعداد تولیدات آن به دو دستگاه رسیده بود.

به گفته جبارزاده با همکاری سیستم قضایی استان، مشکلات مربوط به این واحد، رفع و کارخانه به شخصی اهل فن و کاربلد واگذار شده است.

جبارزاده همچنین از کاهش تشنجات و مشکلات کارگری استان پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: مدیریت استان در مقابل اشخاصی که حق و حقوق کارگران را نادیده می‌گیرند، می‌ایستد.

وی درادامه با بیان اینکه ایجاد موزه مطبوعات، یکی از مهم ترین وعده‌های دولت تدبیر و امید است افزود: این موزه در سایه تلاش‌های دکتر شبستری و دکتر آبدار تا 29 بهمن سالجاری آغاز به کار می‌کند.

استاندارآذربایجان شرقی نسبت به ایجاد صندوق رفاهی برای حمایت از اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران و ضرورت حمایت دولتی از این صندوق، اعلام کرد: متأسفانه در ردیف بودجه‌های دولتی، اجازه برای چنین کاری را نداریم ولی بنده شخصاً از این صندوق حمایت می‌کنم.

تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی متقاضی برای دریافت تسهیلات، به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات مربوط به اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، عنوان کرد: اکثر مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار در استان رفع شده است و امیدواریم تا پایان شهریورماه سال‌جاری بتوانیم تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

جبارزاده در همین راستا افزود: قول می دهم تا پایان سالجاری، هیچ واحد تولیدی و صنعتی بلاتکلیف مشکل‌دار در استان وجود نداشته باشد.

جبارزاده هم چنین گفت: ما نیز در استان به‌عنوان نماینده و اجراکننده دستورات دولت، حمایت‌کننده روش و منش اعتدال هستیم و ان‌شاءالله در کنار این مسئله عقلانیت جزو توصیه‌های اکید رئیس‌جمهوری بوده و ما نیز مکلف هستیم و جزء وظایف ذاتی هر مسئول در دولت یازدهم است و افرادی که از اخلاق به دور باشند در بین مردم مقبولیت ندارند‌، بخصوص حرف‌هایی که دروغ است و افرادی که در کسوت و ‌مناصب و سمتی دروغ بگویند سال‌ها با انقلاب و اصول انقلاب فاصله‌ دارند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم انتقاد سازنده را نه ‌تنها حق مردم بلکه وظیفه مردم تلقی می‌کند، چرا که در این جامعه بدون نقد و انتقاد مسئولان نمی‌توانند انجام‌ وظیفه کنند.

جبارزاده، افزود: ما نیز به تبعیت از دولت انتقاد و نقد را جزء هدیه‌هایی تلقی می‌کنیم که منتقدین به دولت هدیه می‌کنند و البته دامن نقد و انتقاد از تهمت و افترا به دور بوده و هر کس توهین کند مورد نکوهش است.

وی خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته در دولت یازدهم ما در استان به دنبال آرامش سیاسی ‌بودیم و تمام تلاشمان این بود فضای دوقطبی یا چندقطبی و اختلاف‌ نظرهایی که وجود داشت در یک فضای صمیمی قرار دهیم و بارها تأکید کرده‌ایم در استان رابطه بین مردم و مسئولان رابطه‌ای دوستانه و محترمانه و به‌ دور از اختلاف بوده و هر کس بخواهد  اختلاف‌افکنی کند و یا به اختلافات دامن بزند قطعاً آنها را از جرگه موجود استان نمی‌شناسیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه توسعه و پیشرفت استان قطعاً در سایه وحدت و صمیمیت و حس‌‌ برادری انسانی و اسلامی به وجود می‌آید، گفت: در سه سال گذشته آنچه در گذشته همچون اختلاف بین دستگاهی و بین مدیران، وجود داشت، کم بود و حتی گفتیم که دستگاه‌های دولتی حق شکایت از یکدیگر را ندارد و اگر موردی هم هست باید در استانداری حل و رفع شود البته در مقابل مردم هیچ اختلافی مورد پذیرش نیست‌.

وی ادامه داد: عملکرد سه‌ ساله دولت در طول دولت یازدهم در حال تدوین بوده و ان‌شاءالله عملکرد سال جاری در قابل فیلم و روش‌های جدید شیوه اطلاع‌رسانی به اطلاع مردم خواهیم رساند و هر چقدر بتوانیم خدمات دولت و نظام را برجسته کنیم، بیشتر از پیش مردم را به ‌نظام امیدوار می‌کنیم چرا که دشمنان ما به دنبال این هستند که مرد‌م را ناامید و مأیوس کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.