سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

مشکلات حوزه معادن در مسیر قانون و بدون حاشیه حل شود

مشکلات موجود در حوزه فعالیت های معدنی این شهرستان باید در مسیر قانون و بدون پرداختن به حاشیه ها بررسی و حل شود.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، فرماندار تکاب در نشست مشترک معدن داران، دهیاران و روسای ادارات شهرستان تکاب افزود: معدن داران، فعالیت های معدنی از جمله استخراج و اکتشاف مواد معدنی را در چهارچوب قانون انجام دهند و از ایجاد مشکلات خودداری کنند.

ایرج ثقفی بیان کرد: فعالیت های معدنی می بایست با رعایت اصول زیست محیطی و حفظ مراتع و منابع طبیعی صورت گرفته و حقوق مردم و روستائیان نیز از سوی معدن کاران پرداخت شود.

وی اظهار کرد: معدن کاران با تعامل و همکاری با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برای حل مشکلات و توسعه روستاها گام های اساسی بردارند.

وی ادامه داد: روستائیان نیز از برخوردهای شخصی و غیرقانونی در زمینه فعالیت های معدنی اجتناب کنند و اجازه ندهند افراد فرصت طلب، منافع عمومی و مصالح ملی را تحت الشعاع قرار دهند.

فرماندار تکاب اضافه کرد: رفتارهای غیرقانونی و حاشیه سازی ، هیچ کمکی به حل مشکلات شهرستان تکاب از جمله در حوزه فعالیت های معدنی و صنعتی نمی کند.

ثقفی افزود: روستاییان، معدن داران و روسای ادارات با در نظر گرفتن اهداف توسعه ای شهر و منافع عمومی، با سعه صدر و تعامل در راه حل مشکلات و افزایش شتاب توسعه تکاب حرکت کنند.

 در این نشست همچنین معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تکاب گفت: روستائیان با سعه صدر و تحمل، از بستن راه های دسترسی معادن خوداری کنند.

حجت الاسلام علی عبادی با تشریح مشکلات معادن و روستائیان افزود: روستائیان مطالبات خود را به صورت قانونی مطرح کنند تا از طریق مراجع ذیصلاح رسیدگی شود و از اقداماتی همچون مسدود کردن راهها بپرهیزند.

وی بیان کرد: فعالیت های معادن و درخواست مطالبات مردمی در روستاها باید قانونمند باشد و با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

نشست بررسی مشکلات معادن شهرستان تکاب با حضور فرماندار، معاون دادستان، جمعی از رؤسای ادارات، تعدادی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستا و معدن داران برگزار شد.

در این نشست، تعدادی از دهیاران و معدن داران به بیان مشکلات پیرامون فعالیت های معادن در شهرستان پرداختند.

هم اینک بیش از 40 معدن فعال سنگ نسبت به استخراج مواد معدنی از کوههای تکاب اقدام می کنند.

شهرستان تکاب دو معدن بزرگ طلا در مناطق زرشوران و آق دره با ظرفیت بیش از 150 تن طلا دارد و از این رو به عنوان قطب تولید طلا در کشور شناخته شده است.

این شهرستان با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.