سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

حادثه 28مردادیک تجربه بزرگ برای ملت ایران

حادثه 28 مرداد ثمره خوش‌بینی به آمریکا بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه شهرک طالقانی گفت: حادثه 28 مرداد ثمره خوشبینی به آمریکا بود که یک تجربه بزرگ برای ملت ایران به‌وجود آورد.

حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی افزود: حادثه 28 مرداد، یکی از حوادثی بود که تجربه بزرگی برای ملت ایران به‌ وجود آورد که مانع از خطا و اشتباه دید دوباره به آمریکا می‌شود.

وی ادامه داد: ملت ایران تجربه اعتماد به آمریکا و نتایج آن را در دولت مصدق داشته‌اند که از روی ساده‌اندیشی با شکست مواجه شدند، لذا این تجربه بزرگ را هرگز نباید فراموش کرد.

امام جمعه شهرک طالقانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه مخالفت خود را در مذاکره با آمریکا اعلام کرده‌اند، گفت: علت مخالفت همیشگی مقام معظم رهبری و ملت غیور ایران در مذاکره با آمریکا عدم اعتماد به آن‌هاست که نمونه بارز این بی اعتماد به آمریکا را در موضوع برجام می‌توان دید.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها ضمن تاکید بر کوتاه نیامدن نسبت به خیانتکاران به بیت‌المال افزود: یکی از بزرگترین مسؤولیت‌های مسؤولان کشور از جمله ریاست جمهوری، برخورد با مفاسد مالی و اقتصادی است که باید در برنامه دولت قرار بگیرد.

وی گفت: مبارزه با فساد مستلزم قاطعیت علوی است و مسؤولان که دست‌اندرکاران این مبارزه هستند باید به فضل پروردگار و الهام از امام علی (ع) در این رابطه با قاطعیت عمل کنند.

خطیب جمعه شهرک طالقانی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار خود با وزیر و مدیران اطلاعات افزود: وزارت اطلاعات، پوسته سخت نظام است و به هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر باشد.

وی ضمن تاکید بر توصیه‌های رهبر معظم انقلاب گفت: حفظ خط فاصل میان نظام اسلامی و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از نکات بسیار مهم و کلیدی رهبر معظم انقلاب در این دیدار بود.

هاشمی ضمن تبریک ولادت حضرت ثامن الحجج (ع) و قدردانی از خادمان حرم از حضور در منطقه و عطرآگین کردن آن به بوی عطر حرم امام رضا(ع) گفت: زندگی پرماجرای علی بن موسی الرضا(ع) همواره پیام مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر را برای ما به همراه داشته است.

وی افزود: ورود امام رضا (ع) به ایران عامل اساسی تثبیت فرهنگ تشیع در این سرزمین است که با توجه به بیانات رهبر انقلاب در سفر خود به خوزستان در سال 76 خوزستان در این راستا نقش بی‌بدیل و غیر قابل انکار داشته است.

هاشمی گفت: با توجه به هزینه‌های صرف شده در احداث و راه‌اندازی قطار ماهشهر - مشهد انتظار می‌رود مسؤولان به حرکت یک روز در هفته این قطار اکتفا نکرده و جهت استفاده بهینه از امکانات به افزایش حرکت آن اقدام کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.