سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادکاران المپیکی در جمع کودکان کار

اعضای تیم ملی کشتی آزاد به همراه کادر فنی امروز (جمعه) در یک اقدام انسان دوستانه در جمع کودکان کار موسسه رویش نهال جوان حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در این دیدار صمیمانه که همگام با وظایف اجتماعی و فرهنگی ورزش کشتی به عنوان ورزش ملی کشور صورت گرفت، شش آزادکار المپیکی ایران یکی از داستان های شاهنامه را برای این کودکان روایت کردند و در ادامه هرکدام از المپیکی ها حامی ورزشی سه نفر از کودکان کار شدند.

حسن یزدانی (57 کیلوگرم، میثم نصیری (65 کیلوگرم)، حسن یزدانی (74 کیلوگرم)، علیرضا کریمی (86 کیلوگرم)، رضا یزدانی (97 کیلوگرم) و کمیل قاسمی (125 کیلوگرم) امروز به همراه رسول خادم (سرمربی)، امیر توکلیان و رضا لایق در جمع کودکان کار حاضر شدند.

رییس فدراسیون کشتی در این دیدار گفت: کشتی براساس یک وظیفه انسان دوستانه اقدام به این کار کرد؛ چرا که در پایان همه قهرمانی ها باید در کنار مردم باشیم.

رسول خادم افزود: ورزشکاران و قهرمانان باید همواره در کنار مردم و حامی قشر آسیب پذیر جامعه باشند.

وی ادامه داد: وظیفه هر انسان و شخصیتی فارغ از مدال ها، عناوین و پست ها این است که در کنار هموطنان خود باشد و در صورت لزوم بخشی از مشکلات را حل کنند.

مدیرعامل موسسه نیز گفت: این موسسه از سال 1384 با هدف حمایت از کودکان و زنان در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، حمایت از کودکان کار و خیابان فعالیت خود را آغاز کرد.

شهناز عمویی افزود: رویکرد کلی موسسه حذف کار کودکان به عنوان برنامه چشم انداز، منع کارهای دشوار برای کودکان، توانمند سازی، کاهش و تغییر کار کودکان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 370 کودک کار در این موسسه آموزش های مختلف مانند زبان، کامپیوتر، تقویت بنیه تحصیلی، زندگی، حقوق کودک و سایر آموزش ها را فرا می گیرند.

عمویی تغییر نگرش کودکان را با انجام برنامه های آموزشی و فرهنگی از مهمترین اهداف این موسسه ذکر کرد و یادآور شد: حضور قهرمانان ورزشی نیز با همین هدف انجام شده است.
در پایان این دیدار قرار شد ملی پوشان کشتی آزاد، برای تحقق آرزوهای کودکان کار که در درخت آرزوها نصب شده بود، در حد توان اقدام کنند.

خرید گیتار، داشتن اسکوتر و خرگوش سفید، دوچرخه، داشتن تبلت و زیارت امام رضا (ع)، داشتن گوشی و کفش فوتبال آرزوهایی بود که ملی پوشان کشتی آن را برای کودکان کار محقق خواهند ساخت.

در ادامه این دیدار کودکان کار ضمن ابراز علاقه به ورزش پهلوانی کشتی و آرزوی موفقیت برای کشتی گیران در آوردگاه بزرگ المپیک با ملی پوشان عکس یادگاری گرفتند.

رقابت های کشتی آزاد بازی های المپیک روزهای 29 تا 31 مرداد در سالن کاری کاوا شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار می شود و آزادکاران کشورمان بامداد یکشنبه عازم ریودوژانیرو می شوند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.