قهرمان اسبق جوانان جهان گفت: با وجود سختی هایی که در دوران قهرمانی کشیدم به عشق خدمت به جوانان وارد عرصه مربی گری شدم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،یاسر نورزایی در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد ارزیابی خود از وضعیت تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در آستانه آغاز رقابت های این رشته در المپیک ریو بیان کرد: اعتبار کشتی هر کشور به طلای المپیک است. پس از المپیک سیدنی که علی رضا دبیر به مدال رسید، در سه دوره اخیر المپیک کشتی ایران طلایی به دست نیاورده و این موضوع چندان مناسب اعتبار تیم ملی آزاد نیست.
 
وی افزود: در این المپیک هم نمی توانم شانس چندانی برای کشتی گیرانمان قائل شوم. البته در صورتی که حسن رحیمی، حسن یزدانی و علی رضا کریمی با قرعه مناسبی مواجه شوند، شانس مدال گرفتن آن ها زیاد است اما بعید می دانم رنگ این مدال طلایی باشد.
 
نورزایی ادامه داد: در سنگین وزن کشتی گیران صاحب نامی از گرجستان، روسیه، ترکیه شرکت می کنند و کمیل قاسمی هم در صورت برخورداری از قرعه مناسب می تواند برای دومین بار به مدال المپیک برسد. برخلاف گذشته که کسب مدال المپیک  به دلیل حضور کشتی گیرانی چون دیوید موسلبز، مک کوئین، تایمازوف و عباس جدیدی با کیفیت سنگین وزن ها ارتباط داشت اما در ریو قرعه تاثیر مستیقمی در توزیع مدال های این وزن دارد.
 
نایب قهرمان جوانان جهان در سال 2001 درمورد وضعیت رضا یزدانی، بیان کرد: رضا یزدانی به دلیل آسیب دیدگی های متوالی در 2 سال اخیر در هیچ میدان معتبری به جز رقابت های جام باشگاه های جهان شرکت نکرده و به نظرم این احتمال وجود دارد که سرنوشتی مانند علی رضا دبیر در المپیک آتن داشته باشد.
 
وی درمورد کیفیت رقابت های کشتی المپیک پس از شرکت نکردن نمایندگان روسیه اظهار کرد: باید به تصمیم اتحادیه جهانی کشتی برای مجوز دادن به نمایندگان روسیه جهت شرکت در المپیک احترام گذاشت. به نظر من در صورتی که روس ها در المپیک شرکت نمی کردند اعتبار این مسابقات کاهش می یافت و اگر نمایندگان کشورمان به مدال طلا می رسیدند، این مدال اعتبار چندانی نداشت چرا که آزادکاران کشورمان باید خود را مقابل نمایندگان روسیه ثابت کنند. به هر حال حضور نداشتن کشتی گیران این کشور در المپیک مانند شرکت نکردن تیم ملی آلمان یا برزیل در مسابقات جام جهانی فوتبال است.
 
کشتی گیر سنگین وزن سابق کشورمان در مورد کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: رسول خادم پنج سال است که با مربیانی چون رضا لایق، امیر توکلیان، علی اکبر دودانگه و محمد طلایی کر می کند. به نظر من علی رضا رضایی حتما باید در کنار ملی پوشان آزاد کار و سنگین وزن های کشورمان در حضور می یافت و با توجه به تجارب و افتخاراتی که در عرصه های جهانی و المپیک دارد، بودن وی در کادرفنی تیم ملی می توانست به عامل انگیزشی برای کشتی گیران تبدیل شود.
 
مربی جوان و سازنده تهرانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی می باشد گفت: در حال حاضر در آکادمی کشتی در کنار آقای محسن کاوه در حال خدمت به جوانان هستم و خدا را شاکرم که در کنار این مربی با تجربه نه تنها تجربیات خوبی را به دست آوردم بلکه با ارتباط خوبی که با شاگردانم برقرار کردم انگیزه ام برای خدمت به جوانها روز به روز بیشتر می شود. پیمان بیابانی کشتی گیر وزن 57 کیلوگرم که زیرنظر من تمرین می کند، به زودی قرار است که در رقابت های جام جهانی جوانان شرکت کند.
 
 عضو کمیته فنی جوانان و بزرگسالان تهران ادامه داد : در سال 2015 در مسابقات جهانی کشتی ساحلی در کشور رومانی نقش پررنگی در قهرمانی  تیم ملی ایفا کردم و نتیجه گیری شاگردانم باعث شد تا نمره قبولی در کارنامه اعضای تیم به ثبت برسد.
 
نورزایی در ارتباط با حضور خود در ترکیب کادرفنی تیم ملی ناشنوایان در جهانی 2016 در تهران گفت: به این دلیل که محسن کاوه مدیر تیم های ملی ناشنوایان فرصت حضور در کادرفنی تیم ملی را به من داده بود، تمام تلاشم را برای موفقیت این تیم به کار گرفتم و خوشبختانه با کسب نتایجی خوب و مدال هایی رنگارنگ خستگی کار از تنمان خارج شد.
 
وی افزود: از ابتدای ورودم به عرصه مربیگری سعی کردم نه تنها با ارتباط داشتن با کشتی گیران کمک فکری و روحی به آنها کرده باشم بلکه روز به روز با کسب تجربیات بیشتر در راه سازندگی گام بردارم. یک مربی وظیفه دارد در تمام ابعاد یار و یاور شاگردش باشد و من برای خدمت به جوانان با استعداد کشتی کشور سعی می کنم همواره کنار شاگردانم حضور داشته باشم.
  
قهرمان سابق جوانان آسیا و دارنده مدال طلای نوجوانان جهان گفت: اگرچه به اعتقاد خیلی از کارشناسان وقت توان کسب مدال جهانی و المپیک را در بزرگسالان داشتم اما به دلیل مشکلات کاری و اقتصادی از دنیای قهرمانی فاصله گرفتم. با این وجود سعی کردم در عرصه نسازندگی خود را با علم روز کشتی دنیا تطبیق دهم و با موفقیت شاگردانم شادی و نشاط را به جامعه منتقل کنم.
 
نورزایی در پایان خاطر نشان کرد: دنیای قهرمانی با مربیگری تفاوت بسیاری دارد. در دوران کشتی گیری فقط به خودت فکر می کنی اما در عرصه مربیگری باید در خدمت کل اعضای تیمت باشی.  با این حال من برای اجر معنوی خدمت به جوانان از تمام وجودم مایه می گذارم.

لازم به ذکر است، نورزایی در دوران قهرمانی عناوین مختلفی چون نایب قهرمانی بازیهای جهانی دانش آموزان مسکو 1998، قهرمان نوجوانان جهان در سال 1999 در لهستان، نایب قهرمانی رقابت های جوانان جهان سال 2001 تاشکند ، قهرمانی جوانان آسیا سال 2002 مشهد، نایب قهرمان جام جهانی  بزرگسالان آمریکا در سال 2001، قهرمانی باشگاه های آسیا در سال 2005 در کرمانشاه، نفر دوم جام لودز لهستان در سال 2004، نایب قهرمان جام بین المللی بلاگازوف روسیه در سال 2002، نفرسوم مسابقات رومانی در سال 2002  را به دست آورده و در چندین دوره  مسابقات قهرمانی کشور، جام تختی و لیگ برتر کشتی آزاد ایران شرکت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار