سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

مقام سازی بیش از پنج میلیون مسکن روستایی

بیش از پنج میلیون مسکن روستایی تحت پوشش طرح مقاوم سازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛معاون نوسازی و مقاوم سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در حال حاضر پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی تحت پوشش طرح نوسازی و مقاوم سازی بنیاد مسکن قرار دارند.

عزیزاله مهدیان عصر چهارشنبه با حضور در منطقه آزاد اروند و بازدید میدانی از طرح های بهسازی و مقاوم سازی روستاهای آبادان و خرمشهر،افزود:تمامی خانه های 101روستای شهرستان های خرمشهر و آبادان زیر پوشش طرح هادی قرار گرفت.

وی  با اشاره به تداوم بهسازی تا سال 1405 بیان کرد:پنج میلیون و 200هزار مسکن در سراسرکشور دربرنامه چهارم توسعه، تحت پوشش طرح مقاوم سازی روستایی قرار گرفت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت مسکن روستایی و مسکن محرومین در مناطق روستایی است.

مهدیان با اشاره به مسکن روستایی شهرستان های آبادان و خرمشهر که زیر نظرمنطقه آزاد اروند است گفت: 85درصد از خانه های روستایی استحکام بنا نداشتند و در مقابل حوادث مختلف آسیب پذیر بودند.

وی افزود: تعدادی از این خانه ها از مصالح بادوام استفاده کرده اند اما سازه آنها استحکام بنای لازم رانداشته است و نیاز به مقاوم سازی دارند.

مهدیان گفت: از 245 هزار و 354 واحد روستایی استان خوزستان 101 هزار و 590 واحد مقاوم سازی شده اند.

وی افزود: با دریافت وام های بلا عوض به منازل روستایی، مقاوم سازی مسکن روستایی انجام می پذیرد و این طرح توسط بنیاد مسکن اسلامی انجام می شود.

مهدیان گفت: :با کمک ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و حساب ۱۰۰ امام به خانواده هایی که در مناطق جنگ زده خانه های نیمه تمام دارند و تا کنون نتوانسته اند خانه های خود را بازسازی کنند تسهیلاتی علاوه بر وام های ذکر شده اعطا می شود.

وی افزود: وام های بلاعوض 30 میلیون ریالی تا 200 میلیون ریالی به درخواست کنندگان مقاوم سازی در روستا پرداخت می شود که به منازل و مکان های عمومی روستایی تعلق می گیرد و منازل آسیب دیده در جنگ و خانواده هایی که سرپرستی دو معلول را به عهده دارند مورد حمایت های بیشتری قرار می گیرند.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.