سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

اجرایی شدن طرح تجهیز بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک

با پیگیری‌های صورت گرفته، طرح تجهیز بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک نیاز سنجی و طراحی و اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، طرح تجهیز بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک اجرا شد.

فریدون حسنوند اظهار داشت: بهداشت و حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم اندیمشک بوده که متاسفانه در این حوزه، شاهد محرومیت شهرستان در بخش‌های مختلف هستیم.

وی افزود: به همین جهت، هفته گذشته و با حضور جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در شهرستان روند توسعه این خدمات در اندیمشک مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از آن و با پیگیری‌های صورت گرفته، طرح تجهیز بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک نیاز سنجی و طراحی و اجرا شد.

وی گفت: با اجرای این طرح، اعتباری بالغ بر 31 میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک تعیین و اختصاص یافته است.

حسنوند بیان کرد: با اختصاص این اعتبار، خرید تعداد یک دستگاه لاپاراسکوپ به منظور کاهش عوارض و کمتر شدن دوران بستری بیماران در بیمارستان این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و از این به بعد، پزشکان به وسیله دستگاه لاپاراسکوپ بجای شکافتن محل جراحی و با استفاده از چند سوراخ کوچک به‌وسیله این دستگاه پیشرفته عمل جراحی موردنظر انجام می‌گیرد.

وی افزود: هم چنین خرید یک دستگاه فوق پیشرفته فیکو که یک دستگاه میکروسکوپ جراحی چشم پزشکی بوده و از آن برای جراحی کاتاراکت یا همان آب مروارید استفاده می‌شود و با استفاده از آن دیگر احتیاجی به بیهوشی کامل بیمار نیست و تنها با بی حسی از طریق یک قطره به‌صورت موضعی استفاده می‌شود، برای بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: همچنین مقرر شده، یک دستگاه M. R. I پیشرفته، طی روزهای آینده به بیمارستان امام علی (ع) تحویل داده شود، که با راه اندازی این دستگاه پیشرفته، درمان بیماران هم در زمان‌های مناسب انجام و بسیاری از هزینه‌های اضافی بیماران شهرستان حذف می‌شود.

وی گفت: بیش از این نیز، خرید 15 دستگاه آمبولانس برای توسعه خدمات بهداشت و درمان اندیمشک خریداری شده است و به زودی تمامی این تجهیزات در واحدهای درمانی و بهداشتی شهرستان به کار گرفته خواهند شد.

حسنوند عنوان کرد: توجه به توسعه خدمات بهداشتی یک نیاز و محور مهم در گسترش شاخص‌های سلامت شهرستان مختلف بوده که به زودی نیز این خدمات رشد و توسعه خواهد یافت و رضایت شهروندان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.