سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

تأسیسات نفتی گچساران 56 بار توسط عراق بمباران شد

رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: تأسیسات حوزه نفتی گچساران طی سال‌های 64 تا 65 جمعا 56 بار مورد حمله و بمباران هواپیماهای بعثی عراقی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ساسان حبیبی‌نژاد امروز در گچساران به مناسبت 19 مرداد سالروز بمباران تأسیسات نفتی گچساران و شهادت هفت تن از کارکنان این شرکت اظهار کرد: 19 مردادماه سال 66 سالروز بمباران تاسیسات نفتی گچساران توسط هواپیماهای دشمن بعثی بوده که در این روز تأسیسات نفتی واحدهای بهره‌برداری شماره 2 گچساران و بی‌‌بی‌ حکیمه 1 مورد حمله هواپیماهای متجاوز عراقی گرفت.

وی افزود: این حمله هوایی منجر به شهادت 7 نفر از نیروهای خدوم صنعت نفت گچساران شاغل در این تاسیسات شد.

رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: پنج نفر از بهترین نیروهای خط تولید نفت این شرکت فریدون کاظمی، محمد تیموری، سیدحسین بالدار، نادعلی زراعتی و محمد مرادولی در تاسیسات نفتی منطقه دشت بلوط به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حبیبی‌نژاد افزود: دو نفر دیگر از نیروهای خدوم و کارآمد شرکت نیز همزمان در هنگام کار در تأسیسات نفتی «بی بی حکیمه» به نام‌های شهید طاهر کرمی آرخلو و علمدار امینی در اثر حادثه بمباران منطقه به دیار حق شتافتند.

وی ادامه داد: روز 19 مردادماه سال 66 یادآور دلاورمردی کارکنان خدوم شرکت نفت و گاز گچساران است که مانند برادران رزمنده در خط مقدم جبهه از ذخائر عظیم نفت و گاز این منطقه دفاع کرده و جان خود را نثار دفاع از سرمایه‌های این مرز و بوم کردند.

حبیبی‌‌نژاد افزود: تأسیسات حوزه نفتی بهره‌برداری 2 و 3 گچساران، بی‌بی‌حکیمه 1 و 2، پازنان 2 و گوره A- B- C و چند راهه گناوه و در طی سال‌های 64 تا 65 جمعا 56 بار مورد حمله و بمباران هواپیماهای بعثی عراقی قرار گرفته است.

رئیس روابط عمومی نفت گچساران با بیان اینکه خاطره هفت شهید بمباران تاسیسات نفتی گچساران هیچگاه از یاد کارکنان این شرکت بیرون نمی‌رود، گفت: رشادت‌های کارکنان مناطق نفت‌خیز جنوب خصوصا گچساران به عنوان برگ زرینی در تاریخ این کشور ماندگاراست. 

وی افزود: تقدیم 30 شهید از کارکنان زحمت‌کش خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 8 سال دفاع مقدس از افتخارات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است. 

حبیبی‌نژاد تاکید کرد: امیدواریم با سعی و تلاش همکاران عزیزمان در حوزه نفتی گچساران با ادامه دادن راه این شهدای والامقام زیر خیمه ولایت در سال همدلی و همزبانی روز به روز شاهد شکوفایی این صنعت و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توسعه شهرستان گچساران باشیم.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.