سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

رصد اجرام آسمانی، امشب در همدان رایگان است

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: رصد بارش شهاب در مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی برای شهروندان همدان شامگاه چهارشنبه رایگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد قدیمی افزود: به همت مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی چهارشنبه شب 20 مرداد ماه از ساعت 21:30 تا 23:30 رصد اجرام آسمانی برای عموم مردم آزاد می شود.

وی افزود: این مرکز با بهره مندی از کارشناسان متخصص و منجمان آماتور هر ساله در این فصل سال که آسمان میزبان شهاب های برساووشی است آماده برگزاری این رصد برای عموم علاقمندان است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان با بیان اینکه اخترشناسان بارش شهابی را با روش های مختلفی همچون رصد مرئی، رادیویی با تصویربرداری ویدیویی بررسی می کنند، عنوان کرد: یکی از رایج ترین و کم هزینه ترین روش ها، رصد مرئی است و بر این اساس تماشای مستقیم شهاب ها به یکی از علاقه مندی های اصلی منجمان آماتور تبدیل شده است.

قدیمی تصریح کرد: منجمان آماتور در به دست آوردن داده ها و اطلاعات در این زمینه نقش بسیار مؤثری دارند و داده هایی که به وسیله آماتورها جمع آوری می شود، می تواند به اخترشناسان در درک بهتر از چگونگی پیدایش و تحول منظومه شمسی و تکامل حیات کمک کند.

وی گفت: بارش شهاب به نام برساووشی هر ساله در بازه زمانی از 27 تیرماه آغاز و تا سوم شهریور فعال است که در حدود 20 تا 22 مرداد ماه به اوج خود می رسد.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.