نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: دولت در حال کوچک‎سازی است، بنابراین جوانان نباید دل به استخدام در مشاغل دولتی ببندند.

جوانان نباید دل به استخدام در مشاغل دولتی ببندندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر خجسته در هشتمین سمینار ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید مفتح همدان با تاکید بر اینکه جوانان باید به دنبال کار در امور حرفه کارآفرینی و اشتغالزایی باشند، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود که دانشگاه اثرگذار باشند و به دنبال آموزش‌های حرفه‌ای و تربیت تکنسین‌ها باشند‌.

وی با بیان اینکه بحث داغ امروز کشور اقتصاد مقاومتی است، افزود: نجات اقتصاد کشور نیز در توجه به همین اصل مهم است.

خجسته با اشاره به امنیت مطلوب کشور، جمهوری اسلامی را قدرت منطقه دانست و با تاکید بر اینکه گروه 1+5 بدعهدی‌ خود را نشان داد، گفت: این بدعهدی‌ها ثابت کرد که ما نباید به غرب اعتماد کنیم و برای حل مشکلات باید روی پای خود بایستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غربی‌ها از هر ترفندی استفاده می‌کنند تا مانع استفاده ما از بانک‌های کلان جهانی شوند؛ از این رو باید روی پای خود بایستیم و نوآوری و خلاقیت داشته باشیم تا بتوانیم مشکلاتی همچون تورم و رکود را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اثرات تحریم کاملا ملموس است و تولیدات کارخانه‌ها کاهش یافته، اضافه کرد: مطرح شدن موضوع ارتباط قوی بین صنعت و دانشگاه و اهمیت دادن به این موضوع نیاز امروز است.

خجسته یکی از موانع رشد اقتصادی را مفاسد اقتصادی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه دست غارتگران بیت‌المال را باید کوتاه کنیم، افزود: نظام نیز بر این امر مصمم است و رویکردش نیز بر مقابله و برخورد جدی با این موضوع است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود که دانشگاه اثرگذار باشند و به دنبال آموزش‌های حرفه‌ای و تربیت تکنسین‌ها باشند‌؛ یادآور شد: دولت در حال کوچک‎سازی است بنابراین جوانان نباید دل به استخدام در مشاغل دولتی ببندند و باید به دنبال کار در امور حرفه کارآفرینی و اشتغالزایی باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید افزایش یابد تا دانشجو خود ایجاد اشتغال و درآمد کند، ادامه داد: قطعا این همایش‌ها در رونق کسب و کار موثر خواهد بود.

این مسؤول با تاکید بر اینکه رویکرد جامعه باید به سمت دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باشد گفت: حل معضل بیکاری در گرو پیشروی به سوی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است.

خجسته عنوان کرد: در کشور 170 آموزشکده فنی و حرفه‌ای با 200 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند، اما این آمار برای نسل آینده کافی نیست و باید دانشگاه‌ها به سمت آموزش‌های علمی ـ کاربردی و فنی و حرفه‌ای پیش بروند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.