سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

توزیع اعتبار 190 میلیارد تومانی در استان همدان

معاون هماهنگی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان از توزیع ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی وفایی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: در قالب سه نوع شاخص توزیع اعتبار، اعتبارات هر کدام از محل‌های بودجه‌ای به روش خود توزیع شود.

وی درباره اعتبارات مربوط به دو درصد نفت و گاز طبیعی افزود: 22 میلیارد و 234 میلیون تومان به استان همدان اختصاص پیدا کرده که با توجه به شاخص‌های محرومیتی که از مناطق محروم استان دریافت شده اعتبارات توزیع شده است.

وفایی با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل اجرایی بودجه اعتبارات دو درصد نفت و گاز به صورت عمومی در اختیار کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: باید در این کمیته‌های برنامه‌ریزی طرح و پروژه دیده شده و سپس مورد تصویب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه الزاماتی که قانون بودجه برای هزینه‌کرد اعتبارات در نظر گرفته شده همچون یک درصد بسیج و سه درصد حوزه‌های علمیه در اعتبارات دو درصد دیده شود، عنوان کرد: اعتبارات توازن منطقه‌ای براساس دستورالعمل برای یک سری فعالیت‌های خاص و در ردیف‌هایی قابل هزینه‌کرد است که شاخص‌های استانی در مقایسه با شاخص‌های کشوری نامناسب باشد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با اشاره به اینکه به سبب وضعیت بهتر شاخص‌های استان همدان نسبت به کشور اعتبارات چندانی اختصاص نیافته است، گفت: استان از محل اعتبارات استانی بهره‌مند بوده و در مجموع 96 میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه 19 میلیارد و 650 میلیون تومان براساس الزامات قانون بودجه از اعتبارات استانی کم شده است، گفت: 22 درصد مربوط به الزامات بودجه است که 10 درصد مربوط به آب روستایی، سه درصد مربوط به اعتبار حوزه‌های علمیه، یک درصد کمک به بسیج و هشت درصد مربوط به بهسازی روستایی است.

وفایی درباره اعتبارات تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ای در سال 95 نیز گفت: برای همدان 14 میلیارد و 700 میلیون تومان، ملایر 10 میلیارد تومان، نهاوند هفت میلیارد و 900 میلیون تومان، تویسرکان 6 میلیارد و 100 میلیون تومان، اسدآباد چهار میلیارد و 500 تومان، کبودراهنگ هفت میلیارد و 300 میلیون تومان، رزن پنج میلیارد و 500 میلیون تومان، فامنین سه میلیارد و 900 میلیون تومان و پنج میلیارد و 533 میلیون تومان از مجموع 96 میلیارد و 400 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان اظهار داشت: در مجموع 197 میلیارد و 475 میلیون تومان اعتبار از سه محل اعتباری دو درصد نفت و گاز، توازن منطقه‌ای و استانی بین شهرستان‌ها توزیع شده است.

وی افزود: برای شهرستان همدان 41 میلیارد و 150 میلیون تومان، شهرستان ملایر 25 میلیارد و 328 میلیون تومان، شهرستان نهاوند 21 میلیارد و 128 میلیون تومان، شهرستان تویسرکان 16 میلیارد و 560 میلیون تومان، شهرستان اسدآباد 18 میلیارد و 366 میلیون تومان، شهرستان کبودراهنگ 23 میلیارد و 373 میلیون تومان، شهرستان رزن 17 میلیارد و 898 میلیون تومان، شهرستان فامنین 16 میلیارد و 558 میلیون تومان و شهرستان بهار 16 میلیارد و 795 میلیون تومان اعتبار از این سه محل دیده شده است.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.