سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع‌ آوری کلاس‌های خشتی گلی طی یک سال آینده

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از جمع آوری بخاری‌های نفتی و تجهیز مدارس در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی کشور در  دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روئسای آموزش و پرورش کشور بیان داشت: در سال 92 ، 211 هزار کلاس درس سیستم گرمایشی بخاری نفتی گازی داشتند که امسال 107 هزار کلاس درس با این نوع سیستم گرمایشی جمع آوری شدند و پیش بینی می‌شود که در سال 95 با توجه به منابع اختصاص یافته در کشور 104 هزار کلاس درس باقی مانده طی یک سال کاری جمع آوری شود. 


وی تاکید کرد:‌ بر اساس آخرین آمار جمع بندی شده 840 میلیارد تومان توسط خیرین جمع آوری شده و زیر نظام تجهیزات مدارس به تصویب رسیده است و می‌توان نتیجه گرفت  که درصد مشارکت خیرین افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که 31 درصد پروژه‌های نیمه تمام مدارس با همت خیرین مدرسه ساز در حال تکمیل است. 

رئیسی ادامه داد: اعتبار مصوب برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال 92 ، 78میلیارد تومان بوده که در سال 95 به 107 میلیارد تومان رسیده و این موضوع باعث شده که تعداد پروژه‌های نیمه تمام به کمتر از 5 هزار و 200 پروژه در کل کشور برسد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: 170 میلیارد اعتبار مصوب برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که اگر اعتبارات لازم طی  دو هفته اختصاص پیدا کند تا شروع سال تحصیلی 5500 کلاس درس به بهره برداری میرسد تا بتوانیم ظرف 1 سال آینده نیز کلاس‌های خشتی گلی را جمع آوری کنیم. 

وی در پایان گفت:‌ برای تجهیز مدارس، ایزوگام و آسفالت قیر رایگان دریافت کرده‌ایم که سهم ما در سال 94 و 95 ، 120 هزار تن بوده است. البته نباید حمایت‌های خیرین را در این زمینه نادیده بگیریم و باید تلاش‌های آنان را ارج بنهیم. 

تحصیل دو میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی

در ادامه این مراسم مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: 83 هزار میلیارد ریال از نظر فضای استاندارد در آموزش و پرورش با راه‌اندازی مدارس غیر دولتی صرفه جویی انجام شده است.

وی ادامه داد: دو میلیون دانش آموز در سراسر کشور در مدارس غیر دولتی تحصیل کرده همچنین 219 هزار نفر در تأمین نیروی انسانی نقش داشته اند.

گرد یادآور شد: مدارس غیر دولتی طرح‌های متنوعی برای بهبود روند آموزشی و پرورشی در نظر گرفته از جمله این طرح ها؛ طرح خرید خدمات بوده که در سال اول آن بر اساس ماده 22 اجرا شد اما در سال گذشته به صورت خرید خدمات آموزشی برای مناطق محروم و دانش آموزان لازم‌التعلیم در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: در سازمان‌ شوراهای مردمی، شوراها به عنوان مهمترین منبع درآمدی محسوب شده علاوه بر آن در این مجموعه باید از ظرفیت بالای مؤسسان‌ و مدیران نیز بهره برد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر 237 مرکز آموزشی زبان در سراسر کشور وجود دارد که زبان‌هایی همچون زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، روسی، عربی و فارسی آموزش داده می‌شود همچنین کانون پرورش فکری با معاون پرورشی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان فعالیت‌های مشترکی خواهد داشت تا با بازنویسی طرح کانون مدرسه و اجرای آن در سال 95 – 96 گام‌های مثبتی را بردارند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.