سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور دولت، مجلس و استانهای وزارت ارتباطات اعلام کرد؛

اجرای برنامه توسعه کسب و کار استان کردستان با توسعه حوزه فناوری

دکتر براری در برنامه توسعه کسب و کار ، اشتغال پایدار ( تکاپو) ؛ به دنبال توانمندسازی و ایجاد زمینه تولید خدمات و سرویس و اپلیکیشن در این استان کردستان هستیم.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر براری و معاون امور دولت، مجلس و استانهای وزارت در برنامه توسعه کسب و کار اشتغال پایدار در استان کردستان که با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و کار، تعاون و رفاه اجتماعی و فیروزآبادی رئیس مرکز فضای مجازی برگزار شد، گفت: هدف ما از این برنامه توانمندسازی استان کردستان و ایجاد زمینه تولید خدمات و سرویس و اپلیکیشن در این استان است.

 وی با اشاره به حضور نیروی انسانی توانمند در این استان اظهار داشت: در دولت یازدهم جهت توسعه زیرساخت‌ها در استان کردستان توسط وزارت ارتباطات و بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.

دکتر براری با بیان این که ظرفیت اینترنت استان نیز از 5 گیگابایت در ابتدای دولت به 50 گیگابایت در حال حاضر رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با زیرساخت‌های ایجاد شده، استفاده از محتوای داخلی در استان 4 برابر شده است.

دکتر براری ادامه داد: تاکنون 3 مسیر پروتکشن زیرساخت در استان ایجاد می‌شود در حالی که در ابتدای دولت، هیچ مسیر پروتکشنی در استان وجود نداشت.

معاون وزیر ارتباطات همچنین  از افزایش میزان فیبر نوری در استان تا سال آینده خبر داد و افزود: برای افزایش زیرساخت استان و مسیر پروتکشن استان به فیبر نوری استان 665 کیلومتر افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری وزارت ارتباطات در اعطای مجوز به مراکز توانمندسازی و تولید اپلیکیشن موبایل، اظهار داشت: با کمک استاندار کردستان و بخش خصوصی شبکه دسترسی در حوزه زیرساخت صورت گرفته و ایجاد مرکز داده، کال سنتر به زبان کردی و شبکه پهن باند شهری نیز توسعه می‌یابد.

براری ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته، کسب و کار پایدار در استان شکل گرفته و منجر به خلق ثروت در بخش شود.

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.