سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی اداره اوقاف تهران عنوان کرد:

بقاع متبرکه امامزادگان باعث اسلام آوردن بسیاری از گردشگران خارجی شده‌اند

همایش بزرگداشت آستان مقدس امامزاده سید اسماعیل(ع) بعدازظهر امروز 18 مرداد همزمان با روز تکریم امامزادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش بزرگداشت آستان مقدس امامزاده سید اسماعیل(ع) بعدازظهر امروز 18 مرداد همزمان با روز تکریم امامزادگان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین جواد طوبایی، مدیر آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: تکریم امامزادگان سفارش مقام معظم رهبری است و برای اجرایی کردن این فرمان باید بسیاری از مراسم و همایش‌های مذهبی در امامزادگان برگزار کرد که نام این عزیزان فراموش نشود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمين سید عبدالمهدی هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف منطقه دوازده تهران نیز در خصوص علت برگزاری همایش امامزادگان در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) اظهار کرد: مدتی بود که آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) مهجور مانده بود. به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیریت این امامزاده، چند سالی است که وضعیت بهتر شده و به منظور تکریم بیشتر امامزاده اسماعیل(ع) امسال این همایش را در آستان مقدس برگزار کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه هیچ بودجه‌ای به عمران امامزادگان اختصاص داده نشده است و تمامی هزینه‌های عمرانی با کمک‌های مردمی پرداخت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی المدنی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان تهران در خصوص آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) گفت: امامزاده اسماعیل(ع) در منطقه ای دفن شده اند که نزدیک بسیاری از مراکز تجاری و حوزه های علمیه هستند. همچنین ایشان در مرکز شهر قرار دارند و تعداد بسیاری از مردم برای عبادت، این مکان را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: امامزادگان همگی راه ائمه اطهار(ع) را ادامه می دادند و مردم به دلیل مشکلات مختلف به این عزیزان پناه می بردند، این نشان از اهمیت امامزادگان دارد. 

حسینی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه امامزادگان باعث مسلمان و شیعه شدن بسیاری از توریست ها و دیگر مردم شده است. تاریخ نشان داده است که در نزدیکی این امامزادگان دینداری و تقوا بیشتر از دیگر مکان‌ها دیده شده است.


گفتنی است،  امامزاده اسماعیل از فرزندان زید(ع) و نوادگان امام حسن مجتبی(ع) بوده که بقعه متبرکه ایشان در خیابان مصطفی خمینی تهران قرار دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.