معاون فرهنگی سازمان اوقاف عنوان کرد:

همه امامزادگان شناسنامه دارند/ بودجه مساجد و بقاع متبرکه 20 میلیارد تومان کاهش یافت

شرفخانی گفت: بررسی شناسنامه امامزادگان به دلیل اختلاف نظرهایی، به طور مجدد در دستور کار قرار گرفته تا به تایید نهایی برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که صبح امروز 17 مرداد در ساختمان شهید محلاتی اوقاف برگزار شد، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی، برنامه های پنج ساله ای را به تمامی استان ها ابلاغ کرده است. 

وی افزود: برنامه پنج ساله سازمان اوقاف و امور خیریه دو هدف دارد، نخست آماده سازی و عمران و آبادانی بقاع متبرکه و دوم برنامه های فرهنگی از طریق زیر ساخت ها است.

شرفخانی گفت: هزار و 999 امامزاده از سراسر کشور در حال انجام عملیات عمرانی هستند و 359 بقعه متبرکه نیز مرمت و بازسازی می‌شوند.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های زیرساختی از جمله راه اندازی کتابخانه و مراکز آموزشی، استفاده از روحانیان برای برپایی نماز جماعت و پاسخ به سوالات شرعی، برگزاری مراسم جشن و عزاداری به مناسبت های گوناگون مذهبی، ارائه ی مقالات در خصوص شخصیت های امام زادگان، تولیدات رسانه ای، تجلیل از خیرین و ارائه 42 عنوان محصول فرهنگی از جمله کتاب نرم افزار و غیره را  در دستور کار قرار داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به بحث تامین بودجه اظهار کرد: بخش عمده ای از بودجه، از طریق مشارکت‌های مردمی و بخشی کمی هم از طریق دولت تامین می شود. سال گذشته 70 میلیارد تومان بودجه دولتی برای مساجد و بقاع متبرکه در اختیار سازمان اوقاف قرار گرفت که امسال این مبلغ به 50 میلیارد کاهش یافت.

وی ادامه داد: تمامی عوائد و نذورات بقاع متبرکه برای امامزادگان استفاده می‌شود. 40 درصد از این عوائد در بخش مدیریت، 30 درصد در بخش مرمت، 20 درصد فعالیت های فرهنگی و  10 درصد برای فعالیت های مدیریتی هزینه می‌شود.

شرفخانی در خصوص مدیریت امامزادگان گفت: مدیریت امامزادگان به صورت هیأت امنایی انجام می‌شود که این هیأت‌ها به طور کامل مردمی است و فعالیت هایشان با توجه به ابلاغیات سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی امامزادگان دارای شناسنامه هستند و بحث بررسی دقیق شناسایی آنها به دلیل اختلاف نظرهایی، به طور مجدد در دستور کار قرار گرفته تا به تایید نهایی برسد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار