سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس حوزه فردوسی‌شناسی دانشگاه فردوسی‎مشهد عنوان کرد؛

هم‎افزایی فرهنگی ایران و افغانستان در همایش جامی

کارشناس مسائل فرهنگی افغانستان گفت: همایش جامی طی روزهای 27 و 28 مردادماه سال جاری در مشهد با هدف هم‎افزایی فرهنگی دو ملت برگزار خواهد شد.

"علیرضا قیامتی" رئیس حوزه فردوسی‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون آخرین تعاملات فرهنگی میان دو کشور ایران و افغانستان و مشارکت گسترده فعالان فرهنگی این کشور همسایه جهت برگزاری همایش بین‎المللی عبدالرحمن جامی اظهار داشت: این همایش طی روزهای 27 و 28 مردادماه سال جاری در مشهد و با هدف هم‎افزایی فرهنگی دو ملت برگزار خواهد شد.  
 
وی با اشاره آخرین خبرها پیرامون توسعه تعاملات فرهنگی میان دو کشور ایران و افغانستان، افزود: در نشست خبری اخیر عبدالرحمن جامی ارتباط‌های خوب و موثری جهت افزایش همکاری‌های فرهنگی با فعالان این حوزه در استان هرات افغانستان شکل گرفت.   
 
این کارشناس مسائل فرهنگی حوزه افغانستان با اشاره به حضور شخصیت‌های برجسته علمی و ادبی از این کشور دوست و همسایه عنوان داشت: در همایش بین‌المللی جامی قرار است مدیرکل آموزش و پرورش، ریاست دانشگاه جامی، رئیس دانشکده ادبیات و شماری از دانشجویان نخبه فرهنگی استان هرات و نیز اساتید برجسته‎ای هم‎چون اسلم افضلی، عبدالقیوم قدیم، احمدغنی خسروی و سیما رسولی از دانشگاه کابل حضور یابند.  
 
قیامتی در پایان با بیان تلاش‌های صورت گرفته در وزارت امورخارجه و بنیادمطالعاتی آسیای‌میانه در راستای ثبت مشترک مثنوی میان سه کشور افغانستان، ترکیه و ایران تصریح کرد: این اقدام موجب خرسندی فعالان و دوستان فرهنگی ما در افغانستان شد.  
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.