سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

اولین زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان امام (ره)

اولین زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر کامبیز معصومی با بیان اینکه اولین زایمان طبیعی بدون درد در این بیمارستان با موفقیت انجام شد، اظهارکرد: با توجه به اهمیت و مزیت های زایمان طبیعی و راه اندازی واحد زایمان طبیعی بدون درد در این بیمارستان، اولین زایمان بدون درد در زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز انجام شد.

 وی ادامه داد: در این عمل، مادر باردار با بی حسی از ناحیه کمر، فرزند پسر خود را در نهمین ماه بارداری با سلامتی از طریق زایمان طبیعی بدون درد به دنیا آورد.
 
سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اهواز با بیان اینکه این دومین زایمان مادر بوده است، عمل زایمان را بسیار رضایت بخش دانست و گفت: هم اکنون حال عمومی مادر و نوزاد خوب گزارش شده است.
 
معصومی اظهارکرد: زایمان طبیعی بدون درد به روش بی حسی اپیدورال انجام می شود. تزریق داروهای بی حسی درد مداوم در قسمت تحتانی بدن مادر را کاهش می دهد و این امکان را به فرد می دهد که در حالت هوشیاری درد خود را احساس نکند و شاهد تولد فرزند خود باشد.
 
وی افزود: از مزایای استفاده از بی حسی اپیدورال در زایمان طبیعی علاوه بر کاهش درد می توان به کاهش فشارخون به خصوص در مادران باردار دارای فشارخون بالا، هوشیار بودن مادر، احساس تولد نوزاد و ارتقای سلامت مادر و نوزاد با روی آوردن به زایمان طبیعی، اشاره کرد.

انتهای پیام/و


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.