سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان محیط زیست:

فعالان اقتصادی روند تصویب لایحه استراحت جنگل ها را کند می کنند

رئیس سازمان محیط زیست لایحه استراحت و تنفس جنگل ها در دستور کار دولت است، اما کسانی که بهره برداری و کار اقتصادی در این زمینه انجام می دهند مخالف هستند و روند حرکت را کُند می سازند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار در اینستاگرام خود با انتشار تصویری از دریای خزر و پوشش گیاهی اطراف آن نوشت: «این تصویر ماهواره ای، نوار باریک جنگل های هیرکانی باقیمانده را در جنوب دریای خزر نشان می دهد.


سازمان حفاظت محیط زیست با بهره برداری جنگل مخالف است و به همین دلیل از حدود دو سال پیش موضوع تسهیل واردات چوب و کاهش بهره برداری را دنبال کرده و با ارایه لایحه استراحت و تنفس جنگل ها، این مهم را پیگیری می کند. البته مدیریت جنگل ها بر عهده سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری است. 

هم اکنون این لایحه در دستور کار دولت است، اما کسانی که بهره برداری و کار اقتصادی در این زمینه انجام می دهند مخالف هستند و روند حرکت را کُند می سازند. با این حال سازمان مصر است و بخش های اقتصادی باید بدانند که منفعت خود را می بایست در مسیر اقتصاد سبز و کاهش بهره برداری از منابع طبیعی سرزمینی و محیط زیست شکننده کشور قرار دهند... مسیر قبلی اگر مسدود نشود به دره ای مهیب ختم خواهد شد.»

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.