عضو شورای شهر تهران معتقد است حتی قوی ترین متخصصان برنامه ریزی نیز به اندازه بقال محل درک درستی از محله، کمبودهایش و نیازهایش ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه آباد عضو شورای شهر تهران در مورد انتخابات دبیران محلات پایتخت در اینستاگرام خود نوشت: « هفته گذشته باغ موزه ی دفاع مقدس شاهد حضور با نشاط تمامی محلات تهران برای برگزاری انتخابات سالم بودند.

وقتی كه در جمع این عزیزان كه از گروه ها و سنین مختلف دور میز نشسته بودند و با هم گفتگو می كردند علم الیقین برایم عین الیقین شد كه شورایاری ها با همدلی می توانند گام های بلندی را در حل مشكلات محله بردارند و این تبلور یك دموكراسی واقعیست كه هم می آموزیم و هم تجربه میكنیم و حضور و تلاش های سردار طلایی رئیس ستاد شورایاران هم مایه ی دلگرمی بود و هم راهنمای برگزاری این انتخابات محلی، انتخابات دبیران محلات با شور و شوقی وصف ناشدنی برگزار شد و این برای شهر نوید باز تولد محلاتی پویا، زنده و مردمانی علاقه مند به تقدیر محلاتشان بود .

شورایاری ها تبلور دموکراسی واقعی است/ هیچکس اندازه بقال محل از مشکلات محل خبر دار نیست

اگر بخواهیم زاویه دیگری از دموکراسی را در شهر به نظاره بنشینیم بدون شک دبیران محلات پرچم دموکراسی و مردم سالاری را چه زیبا به اهتزاز درآورده اند .

این چه گمان ساده انگارانه است که توقع داشته باشیم شهرداری و مدیریت شهری در یک اتاق در بسته بنشیند و بسته برنامه ریزی برای پیشرفت محلات بنویسد. حتی اگر قوی ترین متخصصان برنامه ریزی نیز به استخدام درآیند هیچ کدامشان به اندازه بقال محل و یا خانمی که روزگارش را در محل می گذراند، صبح کودکش را به مدرسه می برد و در محله خرید می کند و در پارک محله با خانمها ورزش می کند نمازش را در مسجد محل می خواند و خلاصه تمام روزهایش را در محله است نمی تواند درک درستی از محله کمبودهایش، نیاز هایش و از همه مهمتر فرهنگ و خاطراتش داشته باشد .

این مردم محل هستند که فرصت های محله خود را می شناسند و می دانند درد دل هر محله ای چه قابلیت نهانی نهفته شده است.

مردم محل به خوبی از دردها و رنجهایشان آگاهند آنها می دانند معضلاتشان کجاست و کجای پای بساط لنگ است. مردم محل خانه شهیدانشان را می شناسند و می دانند بزرگ محل چه کسی است و امشب در این محله چه خانه ای عزادار است و یا کودکان چه خانه هایی بی نان مانده اند. مردم محل علاقمندی بچه ها و جوانانشان را بهتر از ما می دانند، چه کسی گل کوچیک دوست دارد چه کسی رفتن به سینما را.

مردم محل در کوچه ها راه رفته اند و بهتر از هر کارشناسی تشخیص می دهند کجای محله به عملیات عمرانی بیشتری احتیاج دارد.

مردم محل رنگ مورد علاقه خود را خوب می دانند و حتی می دانند چه گل، چه درختی بیشتر و بهتر در محله شان به عمل می آید.

بنابراین اداره محل بدون مشارکت مستقیم آنها بیشتر به تلخند می ماند تا مدیریت و امروز پرچم مشاركت دست شما دبیران محلات است.

آمده اید تا به نمایندگی از خرد و کلان محل سخن بگویید - طرح بدهید - مشارکت کنید و تایید کنید، تایید کنید هر طرحی را که مناسب می دانید و راهکار را ارائه دهید برای آنچه برای محل موثر می دانید واین پرچم دموکراسی است که در دست شما به اهتزاز درآمده

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار