سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

احداث نیروگاه کوچک خورشیدی در روستاها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: امسال 800 نیروگاه کوچک خورشیدی در روستاهای استان کرمانشاه احداث می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رشید جلیلیان با بیان اینکه نیروگاه های خورشیدی در منازل آن دسته از خانوارهای مددجوی روستایی که توانایی اجرای طرح های اشتغال را ندارند احداث خواهند شد، افزود: هزینه ساخت و احداث هر یک ازپنل‌ها و سازه‌های نیروگاه‌های خورشیدی حدودا 250 میلیون ریال برآورد شده که در قالب تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت پرداخت می‌شود.


وی گفت: 150 میلیون ریال از تسهیلات اعطایی به مددجویان جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی از منابع بانکی و ما به التفاوت آن از محل اعتبارات امداد تامین خواهد شد. در هر سال هر سازه خورشیدی حدود 9 هزارکیلو وات برق وارد مدار کشوری می‌کند.

جلیلیان در پایان با اشاره به اینکه در طرح نیروگاه های خورشیدی نرخ بازگشت سرمایه 3.5 تا 4 سال است تاکید کرد: هدف از ساخت نیروگاه‌های خورشیدی کاهش مهاجرت مددجویان از روستا به شهر، توسعه فرصت‌های شغلی، کسب درآمد و درنهایت تولید انرژی پاک و غیرآلاینده است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.