معاون آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه گفت:18 هزار نفر از کلاس اولی ها بدون مشکل خاصی مستقیما برای ثبت‌نام به مدارس عادی معرفی شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مسلم امیری با بیان اینکه تاکنون کار سنجش سلامت بیش از 21 هزار نفر از نوآموزان کلاس‌اولی در پایگاه‌های سنجش سلامت استان انجام شده است،گفت:3271 نفر از نوآموزان کلاس‌اولی که در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند مشکوک به مشکل تشخیص داده شده‌ اند.

وی گفت: از این تعداد 840 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 531 نفر مشکوک به مشکل شنوایی، 1453 نفر مشکوک به مشکل آمادگی تحصیلی، هشت نفر مشکل جسمی حرکتی و 439نفر نیز بیش از یک مشکل داشته‎اند.

امیری با بیان اینکه کار سنجش سلامت پیش‌دبستانی‌ها در مورد متولدین بین دوم مهر ماه 89 تا اول مهر ماه سال 90 انجام خواهد شدافزود:نوآموزانی که در دوره پیش‌دبستانی در طرح سنجش سلامت شرکت کنند، دیگر برای ورود به مدرسه نیاز به شرکت در طرح سنجش سلامت نخواهند داشت.

وی تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت استان را 30 پایگاه دانست و افزود: از این تعداد 20 پایگاه ثابت، 9 پایگاه سیار و یک پایگاه نیز پایگاه تخصصی تست هوش است.

امیری در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 27 هزار و 180 نوآموز کلاس‌اولی در استان کرمانشاه در طرح سنجش سلامت شرکت کردند، گفت: 47.8 درصد این افراد دختر و 52.2 درصد پسر بودند.

وی پیش‌بینی کرد: تعداد کلاس‌اولی‌هایی که در طرح سنجش سلامت شرکت می‌کنند به 29 هزار نفر برسد.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.