سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

کاهش ظرفیت تولید آب شرب اصفهان

۵۱۳۵ لیتر بر ثانیه از ظرفیت تولید آب شرب اصفهان کاسته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه با خشک شدن رودخانه حجم آبدهی چاه‌های فلمن در تیرماه ۹۵ به ۲۳۵ لیتر بر ثانیه کاهش یافت، گفت: در ۶ سال اخیر ۵۱۳۵ لیتر بر ثانیه از ظرفیت تولید آب شرب اصفهان کاسته شده است.

هاشم امینی افزود: به رغم اینکه نیاز آبی مردم برای شرب 14.5 مترمکعب برثانیه است و ظرفیت تأمین تصفیه خانه باباشیخعلی 11.5 مترمکعب برثانیه و حدود 3 مترمکعب برثانیه کمبود آب برای تأمین آب شرب مردم استان وجود داشته اما با تدابیری که لحاظ شده این مشکل مانع از توزیع عادلانه آب در اصفهان نشده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر تعداد 10 حلقه چاه فلمن وجود دارد این درحالی است که در شرایط آب سالی حجم برداشت این چاه‌ها 3 هزار و 560 لیتر بر ثانیه بود اما با خشک شدن رودخانه حجم آبدهی چاه‌های فلمن در تیرماه 95 به 235 لیتر بر ثانیه کاهش یافت.

امینی گفت: در تیرماه سال 89 ظرفیت تولید منابع آب شامل تصفیه خانه باباشیخعلی، چاه‌های فلمن و چاه‌های متفرقه در مجموع 17 هزار و 280 لیتر برثانیه بوده است در حالیکه این رقم در تیرماه 95 به 12 هزار و 145 لیتر برثانیه کاهش یافت به نوعی طی این 6 سال حدود 5 هزار و 135 لیتر برثانیه از منابع آبی استان اصفهان کاسته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: همه ساله حدود 5 الی 6 درصد به مشترکین آبفا افزوده می‌شود اما با این وجود آب شرب مردم در تمام فصول با کمترین محدودیتی تأمین می‌شود این در حالی است که در 6 سال گذشته مصرف سرانه آب خانگی از 186 لیتر به 151 لیتر کاهش یافته و نیز در این مدت میزان آب بدون درآمد از 25 درصد به 17.6 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی سال‌های اخیر 112 مورد نشت یابی، خطوط انتقال آب در دستور کار قرار گرفت که اجرای این امر سبب جلوگیری از هدر رفت 700 لیتر بر ثانیه شده است.



انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.