سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

گلایه شهروند بابلی از دردسرهای ورود فاضلاب به آقارود

شهروند بابلی گلایه نامه ای برای شهردار بابل نوشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  ازساری ،عدم لایروبی و هرس گیاهان و ورود فاضلاب به آقرود سبب مشکلات زیست محیطی برای مردم منطقه شده است.

از این رو یک شهروند بابلی گلایه نامه ای با عنوان تبعیض تا کجا؟ برای شهردار بابل نوشته است.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای حسین بیژنی، شهردار محترم شهر بابل سلام.

نمیدانم باید از کجا شروع کنم؟

حتی نمیدانم اصلا نیازی به شروع کردن این بحث تکرای و پر حاشیه وجود دارد یا نه؟؟ اما خب، گاهی اوقات دیدن بعضی چیزها باعث میشود آدم جلوی احساس بی تفاوتی و بی خیالی خودش مردانه بایستد ، و برای یکبار هم که شده، بسان یه شهروند متمدن به دنبال حقوق شهروندی و حداقل هایی بیفتد که ، صرف انسان بودن و اشرف مخلوقات لقب گرفتن ، باید برای او فراهم و مهیا باشد.

جناب شهردار!! این سوال را از شما میپرسم، از آخرین باری که به عنوان شهردار قدم در محله ی امیر المونین (ع) گذاشتید یا از خیابان های آن عبور کرده اید ، چه مدتی گذشته است؟؟

آیا هنگام عبور از این خیابان اتومبیل شما در چاله ها و دست انداز های متعدد موجود در خیابان امیرالمونین نیفتاده است ؟

آقای بیژنی عزیز!! آیا مناطق و محلات واقع درضلع شرقی کمربندی شرقی به خصوص محلات حد فاصل میادین شهید کشوری و شهید بزاز در نقشه ی نصب شده بر دیوار اتاق کار شما موجود می باشد؟؟

سالهاست که داشتن یک کانال آب به منظور جمع آوری و هدایت آب های سطحی برای مردم محله ی امیر المومنین(ع) تبدیل به رویایی خوش اما بی تعبیر شده است ، سالهاست که آب و بهتر بگویم فاضلاب جاری در جوی آب واقع در خیابان اصلی امیرالمونین(ع) بلای جان ساکنین و عابرین پیاده بوده و متاسفانه در تمام این سال ها هیچ تصمیمی برای برطرف کردن این نقیصه گرفته نشده و گویی نخواهد شد. متاسفانه از آخرین لایروبی اساسی رودخانه نیز سالهای سال میگذردو زباله، نخاله و آشغال موجود در بستر رودخانه سبب ایجاد بوی تعفنی آزار دهنده برای مردم و ساکنین شده.

جناب بیژنی اصلاح و هرس پوشش گیاهی( به خصوص نی) حاشیه ی رودخانه بر عهده ی چه شخص یا سازمانی قرار دارد؟

در کنار همه این مسائل حضور چندین و‌چند باره ی شهرداران قبلی و اعضای محترم شورای شهر و البته وعده هایی که در حد همان وعده نیز باقی نماند ، اهالی و ساکنین محله را به این نتیجه رسانده که، شهرداری هیچ علاقه و البته اراده ای در راستای ارائه خدمات و تسهیلات به مردم این محله نداشته و ندارد و تمام پتانسیل و توان شهرداری برای خدمت رسانی به مناطقی می باشد که ساکنین آنجا دارای سطح اقتصادی و رفاهی بالاتری می باشند.

جناب آقای بیژنی ، شهردار عزیز ، دوست دارم برای یکبار هم که شده در روشنایی روز دست به دست شما در کوچه ها و خیابان های این محله قدم بزنم و شما را با مشکلات و مصائب ساکنین این محله آشنا سازم، شاید در این میان عبور یک اتومبیل بی ملاحظه و پاشش قطرات چندش آور و نجس فاضلاب یا بوی تعقن و رقت انگیز برخواسته از رودخانه نیز سبب هم دردی بیشتر!!! شما با ما گشته و تعجیلی در تصمیم گیری برای رفع این نقایص ، حق کشی ها و توزیع ناعادلانه خدمات شهری به وجود آید.

امید است اقدامات موثر و کارای شما ، خط بطلان باشد بر تئوری نه چندان زیبای تبعیض و ناعدالتی در توزیع خدمات شهری توسط شهرداری.

با تشکر: م.ع.گ ساکن محله امیرالمونین.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.