سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

پروانه شب پره بلای جان جنگل های هیرکانی

پروانه شب پره به 181 هکتار از شمشاد جنگل های هیرکانی در منطقه چالوس خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس گفت: به دلیل شیوع این آفت ، شمشاد بخشی از جنگل‌ های هیرکانی به ویژه در پارک جنگلی بنفشه چالوس و پارک های متل ‌قو، سی ‌سنگان نوشهر و باغات اطراف آسیب دید و این حشره در حال آلوده کردن درختان دیگر نقاط جنگل های هیرکانی است.

مهرداد خزایی با بیان اینکه پروانه شب ‌پره دو تا سه بار در سال زاد و ولد و تکثیر می‌ کند، افزود: در حال حاضر درصدد آماده کردن شرایط سمپاشی با استفاده از هورمون‌هایی از نوع B.T هستیم.

وی جلوگیری از ازدیاد نسل شب پره را جدی خواند و گفت: نیروهای یگان حفاظت مشغول سم ‌پاشی در منطقه سی ‌سنگان نوشهر هستند و قرار است بعد از آن به مناطق آسیب ‌دیده چالوس بیایند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس افزود: این آفت را که لارو پروانه اش دارای چندین نسل در سال است ، با کمک بخش حفاظت و گیاه ‌پزشکی سازمان و اداره کل منابع طبیعی از هورمون B.T که روی سیکل تخمک‌ گذاری این گونه تأثیر می‌ گذارد ، می توان کنترل کرد.

خزایی درباره ارزش گونه شمشاد گفت: در صورت ازبین رفتن این نوع درخت بسیاری از گونه‌ های گیاهی که در بالادست هستند با مشکلاتی روبه رو می شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.