سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 3 درصدی بهای نفت/ وست تگزاس بیش از 40 دلار در هر بشکه معامله شد

بهای نفت با رشد 3 درصدی رونق تازه‌ای به بازارهای جهانی داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ بهای جهانی نفت با 3 درصد رشد روزهای رونق خود را سپری می‌کند و نفت وست تگزاس اینترمیدیت بار دیگر به بیش از 40 دلار در هر بشکه رسید.

ذخایر نفت امریکا برای دومین هفته متوالی افزایش یافت و به 1.4 میلیون بشکه رسید. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرده بود حجم ذخایر نفتی این کشور کاهش یابد؛ اما اینطور نشد. در این مدت ذخایر بنزین در آمریکا 3.3 میلیون بشکه کاهش یافت، حال آنکه کاهش 200 هزار بشکه‌ای پیش‌بینی شده بود. فعالان بازار بنزین آمریکا نگرانی‌هایی درباره مازاد ذخایر بنزین این کشور همزمان با آغاز فصل سفرهای تابستانی داشتند؛ اما آمارهای جدید اندکی از نگرانی آنها کاست.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 1.32 دلار (معادل 3.3 درصد) رشد، بشکه‌ای 40 دلار و 83 سنت معامله شد. این نخستین بار پس از ماه آوریل (فروردین) بود که وست تگزاس اینترمیدیت بالاتر از 40 دلار در هر بشکه ارزش‌گذاری شد.

نفت برنت دریای شمال نیز با 1.30 دلار (معادل 3.1 درصد) افزایش 43 دلار و 10 سنت در هر بشکه معامله شد. این رقم بالاترین بهای نفت برنت در سه ماه اخیر محسوب می‌شود.

"طارق زهیر،" یک کارشناس نفتی از نیویورک، در این باره گفت: پس از آنکه ذخایر بنزین در آمریکا کاهش یافت، چندان از افزایش بهای نفت تعجب نکردیم؛ اما اعتقاد شخصی من این است که شرایط کنونی چندان پایدار نخواهد بود. سه ماهه دوم سال را با تقاضا برای ایجاد توازن میان عرضه و تقاضای نفت پشت سر گذاشتیم و کانادا و نیجریه توانستند با پشت سر گذاشتن مشکلاتی که در استخراج نفت با آن مواجه بودند، بار دیگر به بازارهای جهانی بازگشتند به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه سوم و چهارم سال ذخایر نفتی بیشتری به بازار عرضه شود و بهای طلای سیاه بار دیگر افت کند.

بهای جهانی نفت با رسیدن به 26 و 27 دلار در هر بشکه، ضعیف‌ترین عملکرد را در 12 سال اخیر از خود نشان داد؛ اما در ماه ژوئن به رقم پیش‌بینی نشده 53 دلار در هر بشکه رسید.

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد بهای نفت در سال 2017 بطور متوسط 52.50 دلار باشد و وست تگزاس اینترمیدیت در کوتاه مدت 45 تا 50 دلار در هر بشکه معامله خواهد شد.
گلدمن ساکس در ادامه پیش‌بینی خود به عوامل تاثیرگذار بر بهای نفت از جمله کاهش ارزش دلار و حجم ذخایر بنزین اشاره کرد و آن را در نوسان احتمالی بهای طلای سیاه موثر دانست.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.