سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلومبرگ: سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری نتیجه مدل جدید قراردادهای نفتی ایران

بلومبرگ نوشت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش میزان تولید روزانه نفت می‌تواند عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک را به ایران بازگرداند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مطلبی نوشت: ایران با تصویب مدل جدید قراردادهای نفتی، این کشور عضو اوپک را یک گام به تقویت سرمایه‌گذاری خارجی در بخش انرژی نزدیک می‌کند.

ایران با مدل جدید قراردادهای نفتی علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی، زمینه واردات فناوری‌های جدید در حوزه نفت و انرژی را پس از تحمل تحریم‌ها تقویت می‌کند.

بر این اساس، شرکت ملی نفت ایران با پیشنهاد سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت به شرکت‌های نفتی بین‌المللی علاوه بر واردکردن فناوری جدید در عرصه حفاری و اکتشاف نفت، این کشور را از سرمایه میلیارد دلاری بهره‌مند می‌سازد.

ایران طی دو سال گذشته به‌دقت روی مدل قراردادهای نفتی کار کرده است. به نظر می‌رسد با پیشبرد این مدل، حجم سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بخش نفت، گاز و پتروشیمی ایران به بیش از 50 میلیارد دلار افزایش یابد. ایران با تصویب این طرح هم سهم خود را از بازار فروش نفت به دست می‌آورد و هم بخشی از زیان ناشی از تحریم‌ها را جبران می‌کند.

بر اساس آمارهای بلومبرگ، حجم تولید نفت ایران در ماه ژوئیه (20 روز منتهی به مرداد) به 3 میلیون و 550 هزار بشکه در روز رسید که 27 درصد بیشتر از بالاترین حجم تولید این کشور در دسامبر 2011 است.

ایران در نظر دارد با افزایش تولید نفت تا سقف 4 میلیون بشکه، حجم تولید روزانه خود را به بالاترین سطح در 8 سال گذشته برساند. جذب سرمایه گذاری خارجی و افزایش میزان تولید روزانه می‌تواند عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک را به ایران بازگرداند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.