سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه تمایل دارد همکاریش را با ناتو در افغانستان احیا کند

وزارت خارجۀ روسیه می‎گوید: نشانه‌های از اعضای ناتو درباره تمایلشان برای آغاز همکاری‌ها میان ناتو و مسکو دیده شده‌ است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، رییس دپارتمان دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه می‌گوید که روسیه و ناتو نگرانی‌های مشترک درباره اوضاع افغانستان دارند و از همین رو می‎توانند باهم کار کنند.

این درحالی است که ناتو پس از تیره شدن روابط‌ش با روسیه بر سر نقش مسکو در بحران اوکراین تمامی همکاری‌هایش را با روسیه به حالت تعلیق درآورده است.

هفتۀ گذشته، حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی کشور با نيكولای پتروشووف، مشاور امنيت ملی ورسیه نیز دیدار کرد و افزود که این کشور برای کمک به نیروهای هوایی کشور آماده‎گی نشان داده‌است.

وی افزود که هیأت افغان در سفر به روسیه، از این کشور خواستار ترمیم و خدمات چرخبال‎های ام‎آی -۳۵ شده است.

وی افزود که گفت‌وگوها را با ۱۳ تن از مقام‌های نظامی، دیپلمات‎ها، امنیتی و وزیران این کشور برگذار کرده‌است و دربارۀ گسترش روابط نظامی و امنیتی دو جانبه به خاطر مبارزه در برابر تروریزم و حمایت از نیروهای هوایی افغان، بحث کرده است.

وی در یک مصاحبه با یکی از رسانه‎های این کشور گفته است که افغانستان علاقه‌مند در بهبود همکاری با روسیه در کار مبارزه علیه تروریزم بین‎المللی است.

وی که برای به دست آوردن کمک‎های نظامی روسیه به مسکو رفته بود، گفت انتظار دارد که صفحۀ تازه‎ای از همکاری‌ها میان کابل و مسکو باز شود.

به نوشته طلوع؛ وی همچنان به رسانه‎های این کشور گفته است که افغانستان علاقمند است تا چرخبال‎های ام‌آی -۳۵ را برای مبارزه با تروریزم از روسیه خریداری کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.